­پاکستان در ادامه طرح‌های ریاضتی خود، هشت گاومیش متعلق به دولت را به حراج گذاشت.

گاومیش‌های دولت پاکستان به حراج گذاشته شدبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، دولت پاکستان روز پنج شنبه بر اساس سیاست ریاضتی که اخیرا توسط عمران خان، نخست وزیر جدید این کشور مطرح شده است، هشت گاومیش متعلق به دولت را به حراج گذاشت.

ده‌ها نفر برای شرکت در این حراج در باغ محل سکونت رسمی عمران خان، جایی که حیوانات در آن نگهداری می‌شدند، حضور یافتند. فروش این گاومیش‌ها حدود شانزده هزار یورو برای دولت پاکستان به ارمغان می‌آورد.

این حیوانات توسط نواز شریف، نخست وزیر سابق پاکستان خریداری شده بودند. حامیان نواز شریف به طور جدی برای پیروزی در این حراج مبارزه کردند و امیدوار بودند به طور نمادین یکی از این حیوانات را به دست آورند.

یکی از حامیان نواز شریف گفت: «من یک گاومیش را به بهای ۲۱۰۰ یورو خریدم که سه برابر قیمت آن در بازار است. اما خوشحال هستیم، زیرا این خاطره‌ای مرتبط با نواز شریف است.»

نواز شریف سه بار نخست وزیر پاکستان شد. آخرین دوره نخست وزیری وی با حکم دیوان عالی پاکستان در ارتباط با فساد مالی پایان یافت. وی به ده سال حبس محکوم شد و سه ماه را در زندان سپری کرد، اما در نهایت به صورت مشروط آزاد شد. او در پاکستان بسیار محبوب است.

ماه ژوئیه، عمران خان بر مبنای برنامه دولت رفاه اسلامی و با تاکید بر هزینه‌های بهداشت و آموزش به عنوان نخست وزیر پاکستان انتخاب شد. ده روز پیش نیز دولت پاکستان در نخستین اقدام خود در جهت سیاست ریاضتی ده‌ها خودروی نمایشگاه دولتی را فروخت. دولت پاکستان که به دنبال کسب میلیارد‌ها دلار برای حل مشکلات اقتصادی است، قرار است در آینده اعلام کند که آیا از صندوق بین المللی پول وام خواهد گرفت یا خیر.

انتهای پیام/

برچسب ها: آسیا ، اخبار خواندنی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار