کارشناس هواشناسی سیستان وبلوچستان:

بیشترین بارندگی سیستان و بلوچستان در قصرقند گزارش شد

کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: بیشترین بارندگی استان در شبانه روز گذشته با ۲۲میلی متر مربوط به بخش ساربوک از توابع قصرقند در جنوب استان بوده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،علی ملاشاهی کارشناس هواشناسی گفت: پس از ساربوک بیشترین بارندگی از ایستگاه‌های باران سنجی «شیبان دامن» از توابع ایرانشهر گزارش شده است.

ملاشاهی افزود: بارش‌های قابل قبولی در نواحی مختلفی از خاش، زاهدان و سرباز نیز گزارش شد به طوری که در کارواندر خاش، رئیس آباد سرباز و میرآباد زاهدان به ترتیب ۱۳، ۱۲ و ۱۰ میلی متر باران بارید.

وی ادامه داد: این بارندگی‌ها سبب آب گرفتی معابر و جریان یافتن برخی رودخانه‌های محلی در نواحی مرکزی و جنوبی سیستان و بلوچستان شد.

کارشناس هواشناسی استان ادامه داد: به طور کلی در شبانه روز گذشته حداقل از ۲۸ ایستگاه باران سنجی گزارش باران داشتیم که به لحاظ تعداد ایستگاه و ارتفاع بارش، بیشترین بارندگی‌ها در ۱۰ ایستگاه باران سنجی توابع شهرستان خاش ثبت شده است.

وی تصریح کرد: سامانه بارشی تا اواخر وقت امروز در سطح استان فعال است و به تدریج از استان خارج می‌شود.

وی از شروع دو باره باد در شمال سیستان و بلوچستان خبر داد و گفت: از امروز شدت وزش باد در شهر‌های شمال استان افزایش می‌یابد به طوری که از صبح جمعه باد و گردوخاک باعث کاهش دید و کیفیت هوا در این مناطق می‌شود.

ملاشاهی افزود: علاوه بر این وزش باد سبب وقوع گردوخاک و اختلال در تردد‌های جاده‌ای در بخشی از راه‌های ارتباطی زاهدان- زابل، زاهدان-نهبندان و زابل- نهبندان می‌شود.

وی افزود: دمای هوای شهر‌های سیستان و بلوچستان نیز که از روز گذشته روند کاهشی به خود گرفته، همچنان ادامه دارد و پس از نواحی شمالی، در نواحی مرکزی و جنوبی‌تر استان نیز احساس می‌شود.

ملاشاهی تصریح کرد: کاهش دما به نحوی خواهد بود که احتمالا دمای هوای زاهدان برای نخستین بار در چند ماه اخیر تک رقمی خواهد شد.

وی گفت: همچنان نواحی شرقی دریای عمان مواج است.

 

انتهای پیام/پ

بارش باران در نواحی سیستان و بلوچستان

برچسب ها: هواشناسی ، آب و هوا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار