وزیر کشور گفت: دولت از مراسم اربعین حسینی سودی نمی‌کند و هزینه‌ها صرف موارد کشور عراق و مسائل بیمه‌ای می‌شود.


دولت از مراسم اربعین حسینی سودی نمی‌کند/ استان‌ها باید از صدور ویزای جعلی جلوگیری کنندبه گزارش خبرنگار دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور در یازدهمین جلسه ستاد اربعین حسینی اظهار کرد: امیدوارم که امسال برنامه ریزی‌های اربعین نسبت به سال‌های گذشته انجام شود که شاهد اربعین باشکوهی باشیم.

وی با بیان اینکه کمیته‌ها و نیرو‌های ستاد اربعین باید با نگاه اجرایی فعالیت کنند، تصریح کرد: ضروری است که دستگاه‌های اجرایی در زمینه اربعین حسینی تعامل مناسبی با یکدیگر داشته باشند و همه وظیفه خود را به خوبی انجام دهند.

وزیر کشور با تاکید براینکه هزینه‌های اربعین حسینی نسبت به سال‌های گذشته کاهش پیدا کرده است، افزود: ما از اقدامات دولت و بانک مرکزی در ارتباط با انجام هماهنگی‌های لازم ارزی برای مراسم اربعین تشکر می‌کنیم ولی باید در موضوع هزینه حمل و نقل هم توجه شود، ضمن اینکه ما در سال‌های گذشته نرخ ثابتی را تعیین کردیم، اما این موارد رعایت نشد که مشکلات فراوانی را برای زائران به دنبال داشت.

وی تصریح کرد: حمل و نقل از طریق هواپیما نیز به دلیل اینکه به قیمت آزاد محاسبه می‌شود طبق صحبتی که با وزیر راه داشتم از او خواستم که در هزینه های این مهم گشایشی صورت گیرد، لذا باید به این مسائل به خوبی رسیدگی شود، ما تلاش خود را برای کاهش قیمت هواپیما انجام می‌دهیم، امیدواریم زمینه گشایش برای کاهش قیمت هواپیما انجام شود.

رحمانی فضلی ادامه داد: دولت علی‌رغم مباحثی که از سوی برخی مطرح می‌شود، هیچ وجهی برای مراسم اربعین دریافت نمی‌کند و هزینه ها برای مسائل بیمه‌ای زائران و سایر موارد صرف می‌شود.

وزیر کشور با تاکید بر اینکه امسال از تردد‌های غیرمجاز جلوگیری خواهد شد، گفت: همواره تاکید داشتیم که در استان کرمانشاه بارزشی صورت گیرد، چراکه در سالهای گذشته افراد پاکستانی برای حضور در مراسم اربعین و عزاداری کنار مرز‌های ورودی عراق باعث اختلال در نظم می‌شدند، به صورتی که نیرو‌های نظامی در عراق آرایش نظامی گرفته بودند.

وی  با بیان اینکه باید از تجمیع زیادی در مبادی ورودی به کشور عراق جلوگیری کرد، تصریح کرد: نیروی انتظامی در سال‌های گذشته بسیار مورد اهانت قرار گرفت، انتظار داریم با تجارب سال‌های گذشته زائران افغانستانی و پاکستانی پیش از ورود به مرز بررسی شوند و تنها عده‌ای که مجاز هستند، وارد کشور عراق شوند.

رحمانی فضلی با اشاره به اینکه در سال‌های گذشته استانداران ایلام، خوزستان و کرمانشاه عملکرد‌های مناسبی داشتند، گفت: سال گذشته شاهد اقدامات مناسبی در حوزه‌های امنیت، خدمات و ترافیک از سوی این استانها بودیم، امیدواریم امسال هم  مانند سال‍های گذشته عملکردها مناسب باشد.

وزیر کشور افزود: ضروری است که ارگان های مربوط به برگزاری این مراسم، هزینه‌ها را به زائران تشریح کرده تا شبهات برطرف شود، امسال تبلیغات علیه برخی موارد هزینه‌های اربعین حسینی در فضای مجازی و دیگر مکان‌ها گسترش یافته که باید صدا و سیما و حوزه فرهنگی پاسخ‌های مناسب را ارائه دهند.

وی با تاکید براینکه امنیت برای ما در ایران و عراق مهمترین موضوع است، گفت: امسال که عراقی‌ها قبول کرده‌اند امنیت مراسم اربعین را در کشور عراق برقرار کنند، ولی با شرایط حال حاضر کنترل ۲.۵ میلیون نفر از هر لحاظ کار آسانی نیست و وزارت اطلاعات هم باید بسیار خوب عمل کند و سپاه، بسیج و دیگر نیرو‌های امنیتی نیز همکاری و تعامل مناسبی در این زمینه داشته باشند.

وزیر کشور خاطرنشان کرد: آموزش عمومی مردم در راستای آداب اربعین باید به خوبی انجام شود و رفتار ما به عنوان یک زائر باید به گونه‌ای باشد که تمام آداب زیارت به خوبی انجام شوند. باید آموزش‌های لازم به زائرین حسینی از سوی صداوسیما انجام شود.

رحمانی فضلی با تاکید بر اینکه امسال باید همکاری مناسبی با نیرو‌های عراقی صورت بگیرد، بیان کرد: افرادی که در "رادیو زائر" حضور دارند باید احادیث، روایات و نقل‌قول‌ها را براساس معنویت گسترش دهند و از خرافه‌گویی بپرهیزند،کمیته فرهنگی با همکاری سازمان صدا و سیما مسئول اجرای مسائل فرهنگی هستند.

وی خاطر نشان کرد: حسینیه‌ها و مساجد باید در جهت تشویق مردم برای حضور هرچه بهتر مردم را تشویق کنند همچنین راهنمایی‌هایی پیش از سفر را به زائران ارائه دهند.

وزیر کشور در پایان تاکید کرد: استان‌ها باید از صدور ویزای جعلی جلوگیری کنند و ویزا‌هایی که خارج از منابع رسمی تهیه شده، غیرمجاز است و در این شرایطی که امنیت با مشکل روبه‌رو است با فرد متخلف برخورد می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
-
ناشناس
۰۹:۵۱ ۰۵ مهر ۱۳۹۷
حداقل بجای ارزش افزوده تاخیر پرداخت ورود ایرانیان به عتبات عالیات باید بدون ویزا باشد( فقط با پاسپورت )...
آخرین اخبار