سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان انار گفت: بیش از ۷۵۰ کیلوگرم گوشت قرمز غیرمجاز و غیرقابل مصرف که توسط خودرویی بدون یخچال در حال جابجایی بود، ضبط و معدوم سازی شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، کامران شفائی سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان انار گفت: یکی از پر مصرف‌ترین فرآورده‌های خام دامی و پروتئینی در وعده‌های غذائی مردم، گوشت قرمز می‌باشد که باید به آن توجه ویژه‌ای داشت. گوشت قرمز تازه باید دارای رنگ و رطوبت طبیعی و عاری از هر گونه تورم، خون مردگی، تغییر رنگ و ذرات خارجی باشد. گوشت باید دارای قوام سفت و خاص بوده و نباید لزج، خشک یا چروکیده باشد و هر گونه تغییر رنگ گوشت قرمز به سبز، قهوه‌ای و خاکستری و یا ایجاد یک لایه لزج و چسبناک و استشمام بوی غیرطبیعی از علائم بارز و اصلی فساد گوشت می‌باشد. به علت آلودگی‌های محیطی و امکان ابتلا به بیماری‌های مشترک بین انسان و دام از مصرف گوشت‌های کشتار شده در خارج از کشتارگاه دام و فاقد مهر و لیبل بهداشتی دامپزشکی، جدا اجتناب نمائید.

وی گفت: با همکاری نیروی  انتظامی شهرستان انار یک دستگاه خودرو وانت مزدا که اقدام به حمل بیش از ۷۵۰ کیلوگرم گوشت قرمز (گاو) که بصورت غیربهداشتی و غیرمجاز بدون گواهی حمل بهداشتی و خودروی بدون یخچال به شهرستان دیگری منتقل می‌گردید ضبط و توقیف و به مراجع قضائی معرفی گردید؛ که پس از نمونه برداری از محموله فوق و ارسال نمونه‌ها به آزمایشگاه مرجع اداره کل دامپزشکی استان کرمان، گوشت ضبط شده غیرقابل مصرف تشخیص داده شد و با هماهنگی دادستان  و نیروی انتظامی شهرستان انار این فرآورده خام دامی معدوم گردید.

 شفائی از همشهریان خواست در خرید گوشت قرمز دقت کافی را داشته و از مراکز عرضه فرآورده‌های خام دامی معتبر و مورد تأئید دامپزشکی تهیه نمایند و در صورت مشاهده هر گونه تخلف از قبیل: کشتار غیرمجاز و خارج از کشتارگاه دام، گوشت قرمز بدون مهر و لیبل بهداشتی دامپزشکی و حمل گوشت با خودرو‌های بدون یخچال و تجهیزات برودتی با واحد نظارت شبکه دامپزشکی شهرستان انار با شماره تماس‌های ۳۴۳۸۲۸۳۰ و ۳۴۳۸۶۶۹۵ تماس گرفته تا در اسرع وقت با متخلفین برخورد قانونی صورت گیرد.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار