همزمان با آئین بازگشایی مدارس

زنگ مهر و مقاومت در مدارس کردستان نواخته شد

زنگ مهر و مقاومت در مدارس کردستان همزمان با آئین بازگشایی مدارس نواخته شد.

 به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،مدیرکل آموزش و پرورش استان کردستان صبح امروز در آئین نمادین بازگشایی مدارس و آغاز سالتحصیلی ۹۸-۹۷ که در مدرسه شهید یدالله محمدی برگزار شد، گفت: امسال حدود ۳۰۰ هزار دانش‌آموز در سه هزار و ۷۰۰ فضای آموزشی و ۱۵ هزار کلاس درس در کنار ۲۴ هزار پرسنل به تحصیل علم و دانش می‌پردازند.

رشید قربانی با اشاره به اینکه علم و دانش موجب توسعه یافتگی جوامع می‌شود، افزود: هر جامعه‌ای که توسعه می‌یابد علم و دانش در آن نیز رو به پیشرفت و توسعه است.

وی خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش در جامعه دانشگاهی و جامعه دانش‌آموزی در چند دهه اخیر از ریل خود خارج شده است چرا که جامعه دانشگاهی باید به سمت رشته‌های مهارتی و جامعه دانش‌آموزی باید به سمت فراگیری و آموزش‌ها مهارتی و کسب زندگی اسلامی پیش برود.

وی با اشاره به سند تحول بنیادین وزارت آموزش و پرورش بیان کرد: قرار است در چند سال آینده بخشی از برنامه‌های درسی دانش‌اموزان به مهارت زندگی و سبک زندگی اسلامی سوق یابد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کردستان با بیان اینکه از دیگر موضوعات مطرح در حوزه مدارس تنوع مدارس است، یادآور شد: هیچ کشوری به اندازه ایران تنوع مدارس ندارد و حدود ۲۰ نوع تنوع مدارس در کشور ایران وجود دارد.

سردار محمد حسین رجبی فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان نیز در این آئین با محکوم کردن حمله تروریستی دشمن به رژه ارتش اهواز اعلام کرد: قطعا پاسخ ایران در برخورد این اقدام استکبار مستحکمتر خواهد بود.

فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان عنوان کرد: امروز شاهد قدرت بازدارندگی ایران اسلامی هستیم و اگر به وضعیت موشکی امروز دست پیدا نمی‌کردیم توان و قدرت بازدارندگی امنیتی را نداشتیم.

سردار رجبی یادآور شد: قطعا دوراندیشی و تدابیر رهبری زمینه‌ساز قدرت ایران اسلامی است و وجود معظم‌له برای کشور ما مایه افتخار است.

وی با اشاره به اینکه دانش‌آموزان کردستانی موفقیت‌های مختلفی در عرصه‌های گسترده از جمله المپیاد‌ها کسب می‌کنند، افزود: خوشبختانه شاهد درخشش دانش‌آموزان کردستانی در المپیاد‌های کشوری بوده‌ایم و این بیانگر دانایی و توانایی این جوانان است و نشان‌دهنده این مهم که نظام برای دانش‌آموزان خودش ارزش و اهمیت قائل است.

وی افزود: اگر به علم و دانش مسلح شویم قطعا به موفقیت‌ها و پیشرفت‌های چشمگیری دست خواهیم یافت و باید به کسب سبک زندگی اسلامی در کنار اقدامات توسعه‌ای کشور ورود پیدا کنیم تا شاهد توانمندی نسل کنونی برای کشور باشیم.

گفتنی است؛ در این مراسم پیام وزیر آموزش و پرورش در خصوص آغاز سالتحصیلی جدید قرائت شد و دانش‌اموزان با همراهی مسوولان استانی راهی کلاس درس شدند.

انتهای پیام/م

بازگشایی مدارس و آغاز سالتحصیلی ۹۸-۹۷ در کردستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.