عضو شورای شهر تهران گفت: بعضی از ظرفیت های شهر تهران بخاطر فرهنگ محافظه کارانه نادیده گرفته شده است.

احیای تهران قدیم به نفع شهر و شهروندان استبه گزارش خبرنگار حوزه حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با بیان اینکه در نشستی با حضور مرتضی الویری و شهردار منطقه 12 در خصوص مرمت و بازسازی باغ ملی، ساماندهی و مدیریت کالبدی مجموعه پردیس باغ ملی و موقعیت دانشگاه هنر در میدان مشق بحث و گفت و گو شد، نوشت: با احیاء منطقه دارالخلافه به احیاء تهران قدیم کمک کرده ایم.

وی با تاکید بر لزوم بازسازی فضای بناهای میدان مشق و دارالخلافه گفت: در واقع ما با بازسازی هر کدام از این بناها به احیاء تهران قدیم کمک کرده ایم.

این عضو شورای شهر تهران افزود: جای تعجب است که برای این امر مهم باید با تصمیم گیران این حوزه بحث های متعددی داشته باشيم؛ در حالیکه پسندیده است خودشان داعیه دار این تصمیم سازی باشند .

حق شناس با بیان اینکه باید همواره فضا را به سمت تغییر نگاه و دیدگاه ها سوق دهیم، تاکید کرد: ما باید محدودیت ها را در جهت حفظ و پیشبرد منافع ملی کنار بگذاریم. ظرفیت هایی وجود دارند که بعلت ترس و فرهنگ محافظه کاری نادیده گرفته شده اند كه احياء آنها می تواند به نفع شهر و شهروندان باشد.

رييس كميسيون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر گفت: احياء ميدان مشق با محوريت دانشگاه هنر مستلزم همكاری و همراهی وزارت امور خارجه، وزارت دفاع، سازمان برنامه و بودجه، نيروی انتظامی، اوقاف و همه ١٧ ذی نفع اين محدوده است و كميسيون برنامه و بودجه شورای شهر نيز می تواند در اين حوزه موثر باشد.

احیای تهران قدیم به نفع شهر و شهروندان است

وی افزود: بايد ديدگاه ها را به نظام فرهنگی تغيير دهيم و پيشنهاد می كنم شركت توسعه فضای فرهنگی لايحه ای را در ارتباط با طرح ميدان مشق به شورا ارائه كند تا با تصويب كليات اقدام در اين محدوده به صورت جدی تری به برنامه ريزی بپردازيم.

مرتضی الویری عضو شورای شهر تهران نیز در این نشست با پیشنهاد بازنگری در طرح تفصیلی منطقه ۱۲ شهرداری تهران با رویکرد اهمیت به مبحث گردشکری گفت: ما می توانیم در کمیسیون ماده پنج موضوع میدان مشق را مطرح کنیم و کاربری ها را در آن تغییر دهیم.

انتهای پیام/

برچسب ها: شورای شهر ، شهرداری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار