رییس پلیس راه‌های شمال استان کرمان از افزایش ۲۱درصدی تردد‌ها در جاده‌های شمال استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، سرهنگ یوسف نجفی، رییس افزایش ۲۱درصدی تردد‌ها در جاده‌های استان/ واژگونی و خروج از جاده مهمترین علت تصادفاتهای شمال استان کرمان امروز در جمع خبرنگاران گفت:وضعیت جاده ها تا پایان ۲۵ شهریور امسال خوشبختانه بااقدامات انجام شده با همراهی و همگرایی  نسبت به سال گذشته بهتر بوده است‌.

وی افزود: سال گذشته درشمال استان ۳۰۱نفر در تصادفات کشته شده اند که این تعداد امسال به ۲۶۰نفر رسیده است که ۱۴درصد کاهش داشته است.

نجفی تصریح کرد: درسه ماهه تابستان با اجرای طرح ترافیکی تابستان ۶۱نفر کمتر تلفات جاده‌ای نسبت به سال گذشته داشتیم و با رانندگی خوب و همراهی سازمان‌ها تابستان خوبی داشتیم.

رییس پلیس راه‌های شمال استان کرمان بیشترین تصادفات را به دلیل واژگونی و خروج از جاده‌ها دانست و گفت: علت‌های اصلی واژگونی به دلیل سرعت بالا و خستگی و خواب آلودگی است.

سرهنگ نجفی گفت: بالغ بر ۱۱۰دوربین کنترل سرعت در شمال استان درحال نصب و راه اندازی است که۳۰دستگاه کامل نصب شده است که این دوربین‌ها هم سرعت لحظه‌ای و هم متوسط را ثبت می‌کنند.

وی تصریح کرد: در۲۳درصد تصادفات موتور سیکلت‌ها نقش داشته اند که منجر به جان باختن ۴۵نفر و ۵۲۴نفر هم مجروح شده اند.

نجفی گفت: 60درصد تصادفات مربوط به عابرین پیاده بوده است که باعث کشته شدن ۱۳نفر و مجروح شدن ۱۱۵نفر شده اند.

وی تصریح کرد :در ساعت‌های ۱۶تا۱۲شب بیشترین تصادفات رخ می‌دهد.

رییس پلیس راه‌های شمال استان درادامه این نشست گفت: در۶ماهه امسال دوهزار و ۵۸۱دستگاه ماشین و دوهزار و ۲۶۹دستگاه موتور سیکلت متخلف توقیف شده است.

وی تصریح کرد: همچنین۲۸۴دستگاه خودرو که خلافی آن‌ها بالای یک میلیون تومان بوده نیز توقیف شد.

سرهنگ نجفی به رانندگان ماشین‌های باری توصیه کرد: از سوارکردن سرنشین در قسمت بار وسایل نقلیه باری جدا خودداری کنند.

وی گفت: در تصادفات منجر به خسارت هیچ لزومی ندارد طرفین منتظر پلیس باشند اگر بیمه شخص ثالث داشته باشند می‌توانند اقدام کنند.

انتهای پیام/ی

 ۱۱۵نقطه حادثه خیز در استان شناسایی و تعدادی اصلاح شده اند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.