رئیس هیئت امنا و هیئت موسس دانشگاه آزاد گفت: با وجود موفقیت های تاریخی ایران در پزشکی و حراجی، غربی‌ها می‌خواهند تاریخ را به گونه‌ای نشان دهند که فکر کنیم ما هیچ نبوده ایم.
 
به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ علی اکبر ولایتی رئیس هیئت امنا و هیئت موسس دانشگاه آزاد در مراسم کارگاه آموزشی ، فرهنگی و پژوهشی ویژه دستیاران تخصصی بالینی که در دانشگاه شهید بهشتی در حال برگزاری است، با اشاره به اینکه غربی ها خود را مبدع علم و فرهنگ می‌دانند،گفت: این حالت استبدادی است و آنها دین ستیزی را در دنیا ترویج دادند.

رئیس هیئت امنا و هیئت موسس دانشگاه آزاد با اشاره به تاسیس دارالفنون گفت : پس از تاسیس این مرکز به دلیل آنکه غربی ها در آنجا رفت و آمد داشتند، فکر کردیم غربی ها مبدع علم هستند.

ولایتی یا اشاره به موفقیت های پزشکی ایران گفت: در متون تاریخی نشان داده شده که ایران در حوزه پزشکی و جراحی موفق بوده است و به جهان نشان دادیم که دانشگاه جنیدی شاپور یکی از معتبرترین دانشگاه های جهان بوده است.

غربی ها پزشکی را به مسیحیت نسبت می دهند

رئیس هیئت امنا و هیئت موسس دانشگاه آزاد ادامه داد: هیچ دانشگاهی مانند جنیدی شاپور نیست، اما غربی ها می‌خواهند تاریخ را به گونه ای نشان دهند که فکر کنیم ما هیچ نبوده ایم، وی ادامه داد: غربی ها می‌گویند علم پزشکی از عهد شرک و دوران سقراط و افلاطون آمده است و آن را به مسیحیت نسبت می‌دهند و همین موضوع سبب دین ستیزی می شود.

رئیس هیئت امنا و هیئت مدیره دانشگاه آزاد درباره رساله پزشکی ایران گفت: اولین رساله چشم پزشکی ایران در قرن دوم هجری نوشته شده است.

ولایتی اظهار کرد : بیشترین پیشرفت‌های پزشکی مربوط به ایرانیان است و با وجود آنکه زبان عربی مرجع بود اما دانشمندان ایرانی مانند ابوریحان بیرونی و ابن سینا به زبان فارسی هم کتاب های خود را می‌نوشتند.

رئیس هیئت امنا و هیئت موسس دانشگاه آزاد با اشاره به اینکه این سینا و زکریای رازی نوآوری های بسیاری داشته اند، گفت: کتاب های دانشمندان  پزشکی ایرانی به زیان فارسی نوآوری های بسیاری داشته و دانش بسیاری به کمک آنان به دیگران منتقل شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار