عضو شورای شهر تهران گفت: در کشور‌های توسعه یافته، بار اصلی توسعه حمل و نقل بر دوش استارت آپ‌ها و شرکت‌های خصوصی است.

لزوم توسعه شبکه فیبر نوری و تسهیل گری استارت آپ‌ها برای کاهش ترافیکبه گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مجید فراهانی عضو شورای شهر تهران در حاشیه بازدید از شرکت کنترل ترافیک شهر تهران با اشاره به استفاده از استارت آپ ها در این مجموعه، تسهیل گری را راه حل کاهش مشکلات ترافیکی دانست.

وی در این خصوص گفت: بر اساس نظر سنجی ها، اولویت مردم کنترل ترافیک و آلودگی هوا است و اگر بحث و مسئله ترافیک را در صدر مطالبات مردم بشناسیم، در این جا اهمیت سازمان کنترل ترافیک تهران مشخص می‌شود.

فراهانی افزود: اهمیت این سازمان فراتر از کنترل ترافیک است و به بیان دیگر بحث مدیریت، برنامه ریزی و اجرا است و باید این چرخه مدام همسو با تحولات جهانی حرکت کند.

رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران با اشاره به توسعه حمل ونقل در کشورهای توسعه یافته بیان کرد: در طول سه الی چهار دهه اخیر در دنیا اتفاقات مهمی افتاده است. در حوزه تکامل و استفاده از تکنولوژی و در بحث حمل و نقل اتفاقات جدی افتاده است؛ به میزانی که کشورها در بحث حمل و نقل توسعه پیدا می کنند به همان میزان از ابزار تکنولوژی برای مدیریت حمل و نقل استفاده می شود و با استفاده از این ابزار های تمام هوشمند سعی می کنند تا زندگی را آسان تر کرده و امور را تسهیل کنند.

وی گفت: کارهای خوبی در شرکت انجام شده و شرکت در طول مسیر و چرخه حیات خودش از اول بحث مکانیزاسیون چراغ های راهنمایی و رانندگی را شروع کرد و تا الان که تمام هوشمند سازی کنترل ترافیک اتفاق افتاده، رشد خوبی داشته و ابزارهای مهمی را در اختیار دارد.

فراهانی با تاکید بر بررسی روند توسعه در سایر کشورهای توسعه یافته خاطر نشان کرد: لازم است مجموعه شرکت سعی کند R&D ( تحقیق و توسعه)قوی ایجاد کند و باید مدام رصد شود تا در دنیا چه اتفاق هایی رخ می دهد.

وی با ارائه پیشنهاد گفت: اگر درآمد حاصل از جرائم راهنمایی رانندگی اتخاذ شود، شرکت به وضعیت خوبی خواهد رسید. متاسفانه طی سال های گذشته کم کاری صورت گرفته و حق شهرداری تهران است که در پرتو گسترش خدمات، از این منظر بهره مند شود. شهرداری تهران درآمدی را خلق کرده و سیستم ها را توسعه داده تا آن که بتواند تخلف های رانندگی را ثبت کند اما خودش از این منظر بی بهره مانده است. امیدواریم به شکل ریشه ای موضوع حل شود و این درآمد بر گردد.

فراهانی اضافه کرد: همچنین شرکت می توانند همکاری های دو جانبه ای با سایر بخش هایی که به طور مستقیم و غیر مستقیم ارتباط دارد، داشته باشد.

رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران عنوان کرد: بر اساس آمار 51 درصد آلودگی هوای تهران به خاطر کامیون هایی است که شبانه وارد تهران می شوند؛ می توان از ابزار خود برای مدیریت این امر استفاده کنیم. بخشی به معاونت حمل و نقل برای نصب فیلتر بر می گردد. از این رو هر یک از این کامیون ها به اندازه صدها اتوبوس آلودگی ایجاد می کند که می توان این امر را کنترل کرد.

وی با اشاره به مسئله توسعه فیبر نوری گفت: مسئله بعد بحث فیبر نوری است که استفاده بهینه و اقتصادی از فیبر نوری برای شهر تهران اهمیت زیادی دارد. متاسفانه به این بحث کمتر پرداخته شده است و عملا استفاده از این بخش در حال حاضر مانند کامیون 100 تن می ماند که تنها به اندازه 1 تن از آن استفاده می شود؛ داشتن این سرمایه و کمترین استفاده از آن اصلا اقتصادی نیست.

فراهانی ادامه داد: مسئله این است که از این سرمایه برای بازآفرینی خودش باید استفاده و به عنوان درآمد پایدار در تهران طرح شود؛ از این رو می تواند مزیت رقابتی شرکت باشد و بهره برداری اقتصادی و استفاده بهینه از آن انجام گردد؛ این جزو مطالباتی است که ما داریم و شورا روی آن تاکید دارد که امیدواریم هر چه سریع تر کارهای مختلفی روی آن انجام شود و این ها همه کارهایی است که می تواند در مجموعه دیده شود.

رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران افزود: پیشنهاد دیگر استفاده از استارت آپ ها است. در حال حاضر جوان های خلاق، هر یک سرمایه هایی هستند و متاسفانه به دلیل شرایط اقتصادی، روزی نیست که خبری از مهاجرت این جوان ها نشنوم. هر یک از این جوانان بیشتر از چاه نفت می ارزند.

وی در ادامه عنوان کرد: مجموعه شرکت می تواند آن ها را ساماندهی کند. در نظر بگیرید دو تیم کوچک از این استارت آپ ها یکی اسنپ را راه اندازی کرده و دیگری تپسی را و تحولی در حوزه حمل و نقل ایجاد کرده اند. استفاده از استارت آپ ها برای توسعه کار شرکت یکی از هنرهایی است که می تواند این مجموعه انجام دهد تا این سرمایه ها به سوی مدیریت شهری سوق داده شوند تا هر یک باری از دوش مدیریت شهری بردارند.

فراهانی در پایان گفت: در کشورهای توسعه یافته، بار اصلی توسعه حمل و نقل بر دوش استارت آپ ها و شرکت های خصوصی است و دولت کاری به تصدی گری ندارد و بیشتر به تسهیل گری می پردازند. در واقع از توان بخش خصوصی و استارت آپ ها برای توسعه استفاده می کنند.

انتهای پیام/

برچسب ها: شورای شهر ، حمل و نقل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار