شرایط زندگی فقرا با رشوه‌خواری برخی مأموران فاسد شهرداری تشدید می‌شودعضو شورای شهر تهران گفت: کودک کار 9 ساله‌ای که 20 ساعت زباله جمع‌ می‌کند، ناچار است نیمی از درآمد اندک خود را به مأموران فاسد شهرداری باج دهد.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مجید فراهانی عضو شورای شهر تهران امروز(یکشنبه) در هشتادمین جلسه شورای شهر تهران در تذکر پیش از دستور به معاونت از خدمات شهری و مدیریت پسماند، بر لزوم توجه به حقوق کودکان کار توسط پیمانکاران بازیافت تأکید کرد.

عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه بازیافت زباله سرشار از منافع اقتصادی است، گفت: این موضوع سبب شده تا ما شاهد شکل گیری مافیای منفعت‌گرای کثیفی باشیم که نه فقط محیط زیست شهر را قربانی می‌کنند، بلکه با بهره‌کشی از کودکان کار و آسیب‌دیدگان اجتماعی به عنوان زباله‌گرد، تلاش می‌کنند تا با جمع‌آوری زباله، کیسه منافع خود را پرتر کنند.

وی با بیان اینکه فقدان نظارت دقیق و واگذاری مجوز جمع‌آوری زباله به پیمانکاران سبب شکل گیری مراکز غیرمجاز بازیافت زباله در حاشیه جنوبی تهران شده است، گفت: در این مراکز همچون گود محمودآباد برخی از هموطنان و اتباع بیگانه در بدترین شرایط در میان کوهی از زباله کار و زندگی می‌کنند.

فراهانی افزود: این شرایط زندگی و کار که ناشی از فقر شدید است، با رشوه‌خواری و باج‌گیری برخی مأموران فاسد شهرداری تهران تشدید می‌شود و کودک 9 ساله‌ای که 20 ساعت زباله جمع می‌کند، ناچار می‌شود نیمی از درآمد خود را به مأموران فاسد شهرداری باج دهد.

عضو شورای شهر تهران با تأکید بر ضرورت رسیدگی به وضعیت کودکان کار و بهبود کیفیت زندگی آن‌ها، گفت: این کودکان اگر ژن خوب ندارند، اما در انسانیت، مسلمان بودن و حق حیات و تعالی با یکایک ما برابر هستند و ما در برابر شرایط آن‌ها مسئولیم.

وی افزود: بر همین اساس در اجرای بند 3 ماده 71 قانون شوراهای اسلامی کشور درباره لزوم توجه به حقوق کودکان کار و افراد بکار گرفته شده توسط پیمانکاران بازیافت به شهرداری تهران تذکر می‌دهیم و امیدوارم با تلاش افشانی شهردار تهران از ظرفیت سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران در راستای همکاری با حوزه معاونت خدمات شهری شاهد توجه به حقوق کودکان کار و بهبود شرایط بکارگیری و زندگی آن‌ها باشیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار