حبیب‌زاده به دلیل توقف 50 درصد از اتوبوس‌های شرکت اتوبوسرانی به افشانی تذکر داد.

توقف 50 درصد اتوبوس‌های سامانه 5 اتوبوسرانی/ شهردار تهران کارت زرد گرفتبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ افشین حبیب‌زاده عضو شورای شهر تهران در هشتادمین جلسه شورای شهر تهران که امروز(یکشنبه) برگزار شد، در تذکر پیش از دستور خود نسبت به توقف 50 درصد اتوبوس‌های سامانه 5 اتوبوسرانی تهران در توقفگاه به شهردار تهران تذکر داد.

عضو شورای شهر تهران با تأکید بر اینکه حمل و نقل عمومی یکی از مهمترین دغدغه‌های مدیریت شهری است و برنامه‌ریزی برای آن از وظایف شورای شهر و شهرداری است، گفت: در بازدیدی که از سامانه 5 اتوبوسرانی در 23 مرداد داشتم، مشاهده کردم که با توجه به کمبود وسایل حمل و نقل عمومی و فرسوده بودن ناوگان اتوبوسرانی شهر تهران، از تعداد 122 دستگاه اتوبوس این سامانه بیش از 50 درصد اتوبوس‌ها در توقفگاه متوقف هستند.

حبیب زاده با اشاره به 20 دستگاه اتوبوس بی آر تی که به علت وضعیت خاص جغرافیایی منطقه 5 قابلیت استفاده را ندارند و به مدت 2 سال زیر آفتاب و باران بوده‌اند، گفت: در حالی که کمبود اتوبوس در تمامی خطوط اتوبوسرانی قابل مشاهده است، 29 دستگاه اتوبوس این سامانه به خاطر نقص فنی در توقفگاه هستند و 16 دستگاه هم در قسمت تعمیرگاه وجود دارند.

وی افزود: با این حساب عملا 50 درصد اتوبوس‌های این مرکز غیرفعال هستند که می‌توانستیم جلوی این هدررفت امکانات را گرفت و رضایتمندی مردم را تقویت کرد.

حبیب‌زاده با بیان اینکه تعداد 33 دستگاه اتوبوس مدارس متعلق به بخش خصوصی بعد از پایان سال تحصیلی تا شروع سال جدید بدون استفاده هستند، گفت: می‌توان از این ظرفیت برای تقویت ناوگان حمل و نقل عمومی استفاده کرد.

عضو شورای شهر تهران تصریح کرد: بر اساس آمار منتهی به تیرماه از تعداد 1189 دستگاه اتوبوس تندرو، تعداد 552 دستگاه به دلایل مختلف متوقف هستند که درخواست دارم این تذکر به شهردار تهران جهت رسیدگی و ارائه نتیجه به شورا ابلاغ شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.