مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان گفت: ۳۶۹ سبد غذایی میان هزار و ۶۶۱ نفر از مردم توفان زده منطقه سیستان در شمال این استان توزیع شده است.

۳۶۹ سبدغذایی میان مردم توفان زده سیستان توزیع شدبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  ؛ رسول راشکی مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان گفت: سبد‌های غذایی ذکر شده میان مردم هشت روستای توفان زده سیستان توزیع شد.

وی بیان کرد: نیرو‌های جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان همزمان با آغاز وزش باد شدید همراه با گرد و خاک از ۲۲ شهریور تا دیروز جمعه در شمال این استان در آماده باش کامل بودند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان گفت: ۲۴ امدادگر با ۲ دستگاه خودرو در این مدت به خدمات رسانی به مردم پرداختند.
به گفته کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان وزش باد همراه با گرد و غبار میزان غلظت ذرات معلق در هوای سیستان را روز /جمعه /به ۱۴ برابر حد مجاز رساند.

مصدق گودرزی فر حد مجاز و استاندارد ذرات معلق در هوا را ۱۵۰ میکروگرم بر مترمکعب عنوان کرد و گفت: غلظت ذرات معلق در هوای منطقه سیستان در این مدت ۶۸۳ هزار و ۹۷۰ میکروگرم بر مترمکعب یعنی ۱۴ برابر حد مجاز گزارش شد.

وی افزود: وزش باد شدید همراه با گرد و خاک در این مدت با سرعت ۸۶ کیلومتر بر ساعت علاوه بر کاهش کیفیت هوا، میزان دید افقی را در زهک به ۸۰۰ متر و در زابل به هزار متر کاهش داد.

کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان اظهار داشت: وزش باد شدید همراه با گرد و خاک در نقاط مستعد توفان تا عصر امروز در شهر‌های شمالی این استان تداوم دارد.

باد‌های موسمی ۱۲۰ روزه از زمان شکل گیری سیستان در شمال سیستان و بلوچستان با این منطقه همزاد بوده و هر سال با آغاز آن در اوایل تابستان مردم منطقه شاهد گرد و غبار و آلودگی هوا بعضا تا چند برابر حد استاندارد نیز هستند.

این باد‌ها اقتضای طبیعت منطقه بوده و وزیدن آن به صورت طبیعی دمای هوا را کاهش می‌دهد، اما به سبب خشک شدن تالاب بین المللی هامون گاه با وزش شدید باد‌های ۱۲۰ روزه دمای هوا در منطقه سیستان تا میزان زیادی افزایش می‌یابد.

سیستان با پنج شهرستان زابل، هیرمند، زهک، نیمروز و هامون در شمال سیستان و بلوچستان واقع شده است.

انتهای پیام /پ

امدادرسانی به مناطق طوفان زده سیستان  وبلوچستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار