شیران گفت: ۷ هزار و ۴۹۷ مددجوی کمیته امداد در استان تهران از ابتدای سال جاری تا پایان مرداد ماه از خدمات مشاوره‌ای فردی و گروهی بهره‌مند شده‌اند.

ارائه خدمات مشاوره به بیش از 7 هزار مددجوی تهرانیحمیدرضا شیران مدیر کل کمیته امداد استان تهران در گفت وگو با خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با بیان اینکه بسیاری از مددجویان برای حرکت به سمت توانمندی، نیازمند مشاوره تخصصی هستند، گفت: خدمات مشاوره در کمیته امداد مکمل سایر خدمات حمایتی است.

وی با اشاره به اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون 7 هزار و 497 مددجوی تحت حمایت کمیته امداد استان تهران از خدمات مشاوره فردی و گروهی بهره‌مند شده‌اند، افزود: پنج هزار نفر از این تعداد از خدمات راهنمایی و مشاوره گروهی و دو هزار و 497 نفر از خدمات راهنمایی و مشاوره فردی استفاده کردند.


بیشتر بخوانید: ارائه مشاوره به بیش از ۱۲ هزار مددجو توسط کمیته امداد


مدیر کل کمیته امداد استان تهران بیان کرد: مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان تهران همچنین از خدمات مشاوره فردی و گروهی در بخش‌های پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، فضای مجازی، اعتیاد، مهارت‌های زندگی، سبک فرزند پروری، شرایط ازدواج موفق، آشنایی با عوامل مؤثر در ازدواج و تحکیم بنیان خانواده بهره‌مند شدند.

شیران، به زنانی که ازدواج موفق مجدد داشته‌اند اشاره کرد و گفت: از ابتدای سال جاری تا پایان مرداد ماه 96 نفر از زنان سرپرست خانوار ازدواج مجدد داشته‌اند.

وی یادآور شد: هم‌اکنون کمیته امداد استان تهران با 46 مرکز مشاوره برای ارائه خدمات مشاوره فردی به مددجویان نیازمند قرارداد و تفاهم‌نامه دارد که از این تعداد ۲۱ مرکز به‌طور رایگان به جامعه هدف خدمات مشاوره ارائه می‌دهند.

شیران یکی از وظایف مشاوران کمیته امداد را راهنمایی و هدایت مددجویانی که در معرض اختلالات روحی، روانی، عاطفی و اجتماعی قرارگرفته‌اند، بیان کرد و گفت: مددجویان از مشاوره‌ها برای حل مشکل خود بهره می‌گیرند و کسانی که دارای موارد حاد و ویژه هستند نیز به مراکز طرف قرارداد معرفی می‌شوند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار