آموزش و پرورش در هفته گذشته با اخباری چون تشریح لایحه جدید رتبه بندی معلمان و چگونگی برگزاری کنکور ۹۸ سپری شد.

از تشریح لایحه جدید رتبه بندی معلمان تا چگونگی برگزاری کنکور ۹۸ برای داوطلبانبه گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ آموزش و پرورش در هفته گذشته با اخباری چون تشریح لایحه جدید رتبه بندی معلمان،  چگونگی برگزاری کنکور ۹۸ برای داوطلبان نظام جدید و قدیم و اعلام نتایج مدارس استعداد‌های درخشان متوسطه اول سپری شد.

لایحه طرح تکمیلی رتبه بندی معلمان به دولت ارسال شد/ معلمان فرصت‌های مطالعاتی دریافت می‌کنند

احمد عابدینی معاون دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش درباره چگونگی اجرای طرح جدید «رتبه بندی معلمان» اظهار کرد: بعد از تدوین نظام رتبه بندی معلمان باید بخشی از محتوا را که جنبه قانون گذاری داشت، در قالب برخی از مواد قانونی و احکام به دولت پیشنهاد می‌دادیم که بعد از مصوبه دولت، این طرح به مجلس ارسال شود.

عابدینی به تشریح رتبه‌ها و عناوین طرح اشاره کرد و گفت: رتبه ۵ با نام «معلم پایه»، رتبه ۴ «معلم مربی»، رتبه ۳ «معلم حرفه‌ای»، رتبه ۲ «معلم سرآمد» و رتبه یک «معلم راهبر» است.

معاون دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش ادامه داد: معلمان پس از دستیابی به هر کدام از این رتبه‌ها، ضریبی برای افزایش حقوق را کسب می‌کنند که برای این منظور ۲ مدل پیشنهاد داده‌ایم؛ مدل اول با تاثیر ضریب افزایش حقوق در اعدادی مشخص برای هر رتبه است و مدل دیگر اعمال ضرایب نیم تا ۳ درصدی در حق شغل و شاغل برای هر رتبه است.

وی اظهار کرد: افزایش حقوق با توجه به پیشنهاد‌های در نظر گرفته شده مبالغ قابل قبولی خواهند بود و به افزایش انگیزه معلمان کمک می‌کند.

نتایج مدارس استعداد‌های درخشان متوسطه اول اعلام شد

براساس اعلام آموزش و پرورش و بعد از تاخیری که در فرآیند برگزاری آزمون و اعلام نتایج وجود داشته، مشخص شدن نتایج به ۲۱ شهریورماه منتهی شد.

اکنون متقاضیان برای اطلاع از فرآیند نتایج آزمون می‌توانند با مراجعه به سامانه ثبت‌نام سنجش و پذیرش پایه هفتم دبیرستان‌های دوره اول استعداد‌های درخشان از نتایج آزمون خود مطلع شوند.

داوطلبان با داشتن نام کاربری و رمز عبور و از طریق سایت hoosh.medu.ir امکان دریافت نتایج خود را دارند.

عناوین دروس نهایی پایه دوازدهم تا پایان هفته مشخص می‌شود/ کنکور ۹۸ به ۲ شیوه برگزار می‌شود

علی زرافشان معاون سابق آموزش متوسطه درباره روند برگزاری امتحانات نهایی پایه دوازدهم و دروس در نظر گرفته شده برای آن اظهار کرد: درباره امتحانات نهایی پایه دوازدهم در هفته‌های گذشته جلساتی در شورای عالی آموزش و پرورش برگزار شد تا بررسی‌های لازم انجام شود که بر این مبنا جدول مقدماتی دروس آماده شده است.

وی ادامه داد: با توجه به تهیه جدول نهایی در همین هفته تعدادی دروس و عناوین به تصویب شورای عالی آموزش و پرورش خواهد رسید تا پیش از آغاز سال تحصیلی دانش‌آموزان مطلع شوند.

زرافشان تصریح کرد: در کنکور ۹۸ بنابر تصویب شورای سنجش و پذیرش ۲ آزمون برگزار خواهد شد که یکی برای داوطلبانی که اولین دوره خروجی نظام ۳-۳-۶ حساب می‌شوند و آزمون دیگر برای دانش‌آموزان که در نظام قبلی تحصیل کرده‌اند در نظر گرفته شده است چرا که منابع درسی ۲ گروه متفاوت است، اما برای هر ۲ دسته تأثیر سوابق تحصیلی ۳۰ درصد خواهد بود.

حمایت دانشگاه شهید رجایی از طرح‌های برگزیده‌ جشنواره جوان خوارزمی‌

حمیدرضا‌ عظمتی‌ رئیس دانشگاه شهید رجایی درباره این جشنواره با اشاره به اینکه 4 بخش فنی و مهندسی، علوم پایه، کشاورزی و پزشکی در حال داوری هستند، گفت: کارگروهی‌ برای موضوعات میان رشته‌ای در نظر داریم تا سایر رشته‌های علمی را هم در این جشنواره پوشش دهیم.

وی از حمایت دانشگاه شهید رجایی برای طرح‌های برگزیده‌ خبر داد و گفت: آمادگی خود را توسط اساتید و دانشگاه برای حمایت از طرح‌های برتر تا مرحله تجاری‌سازی اعلام می‌کنیم تا چنانچه پژوهشگری‌ مایل به همکاری باشد این موضوع را دنبال کنیم.

رئیس دانشگاه شهید رجایی درباره ملاک‌های در نظر گرفته شده برای جشنواره خوارزمی‌ گفت: مهمترین ملاک در این جشنواره خلاقیت‌، نوآوری و دقت است همچنین باید شرایط به گونه‌ای باشد تا پژوهشگران‌ مسئولیت طرح را بپذیرند.

۲۳ سال؛ میانگین سنی کارآفرینی در کشور

علی زرافشان معاون سابق آموزش متوسطه با بیان اینکه بسیاری از دانش آموزان از دوره ابتدایی وارد عرصه کارآفرینی شدند، گفت: دانش آموزان باید با بهره گیری از فضای مجازی برای کشور کار آفرین باشند و تولید ثروت کنند.

وی ادامه داد: میانگین سنی کارآفرینی در کشور به شدت رو به کاهش است و به سن حدود ۲۲-۲۳ رسیده است و این امر نشانگر زمینه بروز استعدادها و توانمندی های آنهاست.

معاون سابق آموزش متوسطه با اشاره به تشکیل رویدادهای استارت آپ و تولید ایده های نو بیان کرد: چنین رویدادهایی به شکوفایی استعدادها و توانمندی‌های جوانان کمک به سزایی می کند.

وی با اشاره به تشکیل رویداد های استارت آپ و تولد ایده های نو گفت: این چنین رویدادهایی به شکوفایی استعدادها و توانمندی‌های جوانان کمک بسزایی می کند.

زرافشان با بیان اینکه دانشگاه باید محلی برای رفع نیازهای کشور باشد، تصریح کرد: در رویکردهای جدید آموزش و پرورش در کنار آموختن و یادگرفتن، کاربردی بودن آموزه ها مورد توجه است تا بتوان تغییر آتی مثبت در کشور ایجاد کرد.

وی با اشاره به اینکه رشته مهندسی بیشترین نقش را در توسعه کشورها دارد، گفت: ایران رتبه سوم یا چهارم جهانی را در تربیت مهندس دارد اما اگر این افراد نتوانند منجر به تغییر در کشور شوند صرفا دانش اندوزی کردند.

آموزش و پرورش فعلی حاکم بر کشور وارداتی است

مهدی نوید ادهم دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه رویکردهای اساسی در سند تحول بنیادین وجود دارد، اظهار کرد: رویکرد فرهنگی و تربیتی یکی از مهمترین رویکردهایی است که در این رویکرد تربیت پذیری را متناسب با فرهنگ ایرانی اسلامی برای دانش‌آموزان تبیین می‌کنیم.

نوید ادهم یکی از کارهای اساسی در زمینه رویکرد فرهنگی، تربیتی را انتخاب مناسب دانست و گفت: باید به دانش‌آموز اجازه انتخاب‌گری دهیم تا در جامعه متنوع امروزی توان تصمیم‌گیری و بهترین انتخاب را داشته باشیم.

نوید ادهم با اشاره به اینکه آموزش و پرورش باید رویکرد تربیتی را در فضای مدرسه باز مهندسی کند، گفت: آموزش و پرورش دو بالی هستند که در کنار یکدیگر باید به پرواز درآیند.

دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش با بیان اینکه آموزش و پرورش با بیان اینکه آموزش و پرورش ایران جزو 11 کشور چند فرهنگی در دنیا محسوب می‌شود، اظهار کرد: یکی از موضوعاتی که در آموزش و پرورش امروزی به آن توجه می‌شود موضوع چند فرهنگی است که باید این موضوع را در پیشبرد اهداف مورد توجه قرار دهیم.

تداوم فعالیت مقطع ابتدایی و متوسطه دوم مدرسه غرب تهران

هوشنگ میر شفیعی سرپرست آموزش و پرورش منطقه ۲درباره فعالیت مدرسه اظهار کرد: مدرسه‎ای به نام متوسطه اول معین نداریم، ولی چون این فضای آموزشی مجتمع بوده، مقطع ابتدایی و متوسطه دوم آن دایر است همچنین چون با موافقت اصولی تغییرات انجام شد، حتی این ۲ مقطع با نام «سرآمدان علم» از سال تحصیلی جدید دانش آموز جذب می‌کنند.

وی درباره وضعیت ثبت نام دانش آموزان ادامه داد: تمام دانش آموزان متوسطه اول با توجه به هماهنگی‌های انجام شده در مدارس مختلف دولتی و غیردولتی ثبت نام شدند.

سرپرست آموزش و پرورش منطقه۲ درباره شبهه فعالیت مقطع متوسطه اول گفت: متوسطه اول مدرسه معین فعال نیست، اما چون تمامی مقاطع تحصیلی در یک مجتمع هستند، این سو تفاهم پیش می‌آید که متوسطه اول برقرار باشد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار