معاون آموزشی سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور با اشاره به آمار دانش آموزان محصل در مدارس با نیازهای ویژه از تلاش برای  یکنواخت سازی آموزش‌ها در نظام تعلیم و تربیت است.

تحصیل بیش از ۷۵ هزار دانش آموز با نیاز‌های ویژه از مهر ۹۷/ یکنواخت سازی آموزش‌ها؛سیاست اصلی در آموزش و پرورش استثناییمحسن غفوریان معاون آموزشی سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور در گفت‌وگو با خبرنگار  حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره برنامه‌های این سازمان برای سال تحصیلی جدید اظهار کرد: امسال در بیش از 1500 مدرسه پذیرای 75 هزار دانش آموز با نیازهای ویژه با مشکلات متعدد جسمی و حرکتی  هستیم.

وی ادامه داد: 600 هزار جلد کتاب درسی برای دانش آموزان با نیازهای ویژه در نظر گرفته شده و  روند توزیع آنها در حال تکمیل است البته بخش عمده کار را انجام دادیم.

معلمان باید  آموزش های چند مهارتی بگذرانند

معاون آموزشی سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور درباره ساماندهی نیروی انسانی در مدارس با نیازهای ویژه گفت: در تمام بخش‌های آموزش و پرورش  با کمبود معلم مواجه هستیم اما سازوکارهایی برای جلوگیری از نبود معلمان در کلاس‌های درس مدارس با نیازهای ویژه در نظر گرفتیم؛ هر چند سیاست اصلی ما یکنواخت سازی دانش آموزان است.

غفوریان افزود: با اجرای سیاست یکنواخت سازی بخشی از پوشش تحصیلی به مدارس عادی سوق پیدا می‌کند بنابراین مشکل کمتری در تامین حوزه نیروی انسانی خواهیم داشت.

وی با اشاره به اهمیت تربیت معلمان چند مهارتی تصریح کرد: دوره‌های آموزشی را برای فراگیر سازی آموزش‌ها به معلمان در دستور کار قرار دادیم همچنین برنامه‌ای آموزشی برای برخورد و رفتار  با طیف اوتیسم با همکاری دفتر بین‌المللی آموزش و پرورش برگزار کردیم.


بیشتر بخوانید: راه اندازی اولین مدرسه اوتیسم دخترانه برای سال تحصیلی آینده/ طرح سنجش بعد از تعطیلی مدارس اجرا می‌شود


تدون کتاب آموزش مهارت های زندگی برای دانش آموزان اوتیستیک

معاون آموزشی سازمان آموزش و پرورش استثنایی درباره آمار دانش آموزان اوتیستیک در کشور بیان کرد: تا کنون 2 هزار و 100 دانش‌‌آموز اوتیسمی در مدارس تحت پوشش تحصیلی قرار گرفتند که بخشی از آنها در مدارس عادی و بخشی در مدارس با نیازهای ویژه هستند.

غفوریان از تدوین کتاب آموزش مهارت‌های زندگی برای اولیای دانش آموزان اوتیسمی خبر داد و گفت: این کتاب از اول مهرماه در اختیار خانواده‌ها قرار می‌گیرد.

وی اظهار کرد: برنامه درسی یکی از مهمترین مواردی است که باید به آن توجه کنیم بر همین اساس محتوای مناسب سازی شده با شرایط دانش آموزان اوتیسمی در برنامه درسی در نظر گرفتیم.

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
-
محمد
۰۹:۰۳ ۲۲ شهريور ۱۳۹۷
سلام ای کاش این آقایان بجای اینکه به فکر تبلیغ و حرفهای گنده گنده باشند. به این فکر باشند که صدها معلم استثنایی که دارند بازنشست می شوند باید خودشان هزینه سنوات ارفاقی که حق خودشان است را بپردازند تا بازنشست شوند.
ای کاش کمی هم به فکر معلمان این حوزه می بودند
آخرین اخبار