رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی گفت: خدمات حمایتی برای دانش آموزان با اعتبار هفت میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.

تخصیص ۷میلیارد تومان اعتبار برای ارائه خدمات حمایتی به دانش آموزانبه گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛  به مناسبت ۱۲آذرماه روز معلولان، نشستی با حضور مجید قدمی رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی صبح امروز برگزار شد.

در این نشست قدمی بیان کرد: هفت گروه از دانش آموزان تحت پوشش آموزش و پرورش استثنایی قرار دارند.

وی به خدمات حمایتی اشاره کرد و افزود: خدمات حمایتی برای دانش آموزان استثنایی از بیل دندانپزشکی داریم و تاکنون پنج هزار و 500 پرونده بالغ بر هفت میلیارد تومان تخصیص داده ایم.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی در مورد سنجش دانش آموزان گفت: باید معلمان عادی نسبت به تفاوت های فردی آگاه باشند تا روند آموزشی را به درستی جهت دهند.

وی افزود: 74 هزار و 175 نفر در مدارس استثثنایی تحصیل می کنند و در سراسر کشور 23 هزار و 547 نیروی انسانی داریم.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی با اشاره به اینکه بیشترین گروه دانش آموزان تحت پوشش سازمان آموزش و پرورش استثنایی دانش آموزان آسیب دیده ذهنی و کمترین آنها نابینایان و طیف اوتیسم بوده که تعداد آنها 2 هزار نفر برآورد شده است، تصریح کرد: برای گسترش طرح تلفیقی و حضور دانش آموزان آسییب دیده در مدارس عادی تلاش کردیم و مدارس استثنایی که دانش آموزان را پذیرفته اند تحت پوشش قرار می دهند و معلمانی رابط از آنها حمایت می کنند.

۶۵ هزار و ۸۰۰دیرآموز در کشور تشخیص داده شده اند

قدمی به مراکز مشکلات ویژه یادگیری اشاره کرد و گفت: کار آموزش و پرورش استثنایی دقیق بوده اما باید آموزش و پرورش عادی هم توجه لازم را داشته باشد.

وی با بیان اینکه ۶۵ هزار و ۸۰۰دیرآموز در کشور تشخیص داده شده اند، تصریح کرد: معلمان با توجه به تولید محتوای در نظر گرفته شده برای آنها روند آموزش به دیر آموزان را مورد توجه قرار می دهند.

قدمی در مورد توجه و رسیدگی به مشکلات معلولان گفت: باید مدیریت در حوزه معلولان یکپارچه شود که در این راستا خلاهای قانونی وجود دارد تا دستگاه ها مکلف به جذب این گروه باشند و سهمیه استخدامی به ارگان های جذب نیرو اختصاص پیدا کند.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی در مورد سنوات ارفاقی معلمان با بیان اینکه مبلغ آن حدود۱۵۰میلیارد تومان است،‌ تصریح کرد: برای سنوات سال ۸۸ تا ۹۱ پرداخت لازم انجام نشده است اما با پیگیری های انجام شده قانون برای پرداخت تصویب شده که اکنون در مرحله تامین اعتباراست.

قدمی در مورد وضع جذب نیروی انسانی گفت:‌ خروجی ما سالیانه ۶۰۰تا ۷۰۰نفر است در حالی که ورودی از دانشگاه فرهنگیان حدود ۲۰۰نفر بوده که برای جبران این کمبود فرآیند جذب نیرو از طریق نیروهای طرحی رشته های توانبخشی، کاردرمانی و مواردی از این قبیل در دستور کار قرار گرفته است.

وی در مورد تعاونی ویژه دانش آموزان استثنایی ادامه داد: در زمینه اشتغال باید این کار اجرایی شود که در حال پیگیری است.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی با اشاره به اینکه کتاب های درسی دانش آموزان آسیب دیده ذهنی را سازمان تدوین می کند، یادآور شد: خدمات را با کیفیت مطلوب ارائه خواهیم داد تا اول مهر هرسال کتاب های دانش آموزان را به دست آنها برسانیم. این دانش آموزان در دانشگاه علمی کاربردی نیز پذیرفته شده اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار