کودکان ۳ تا ۶ ساله با هدف رفع سوء تغذیه در مهد روستا‌های فارس یک وعده غذای گرم دریافت می‌کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ اعظم فرمانی کارشناس گروه بهبود تغذیه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: در این برنامه حمایتی تغذیه ای، کودکان ۳ تا ۶ ساله در مناطق محروم و روستایی، تحت پوشش قرار گرفته اند و بخشی از نیاز‌های تغذیه‌ای این کودکان، به کمک توزیع یک وعده غذای گرم در روستامهد‌ها تامین می‌شود.

وی با اشاره به اینکه این وعده غذایی از نظر کلسیم، آهن و ویتامین غنی است افزود: این وعده غذایی روزانه ۵۰۰ تا ۶۰۰ کالری انرژی و ۳۰ گرم پروتئین مورد نیاز کودکان را تامین می‌کند.

فرمانی ادامه داد: روند بهبود سوء تغذیه کودکان از سال ۱۳۸۶ تا ۱۳۹۶، نشان دهنده ارتقای درصد بهبود یافتگی کودکان از ۱۷ درصد به ۷۳ و ۲ دهم درصد است.

کارشناس گروه بهبود تغذیه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شیراز تصریح کرد: برای تعیین میزان اثر بخشی این برنامه، قد، وزن و سایر شاخص‌های مرتبط با سوء تغذیه نیز، اندازه گیری می‌شود.

این کارشناس تغذیه افزایش وزن گیری و بهبود وضعیت رشد و تغذیه کودکان، ارتقای آگاهی مادران در مورد تغذیه صحیح دوران کودکی، اصلاح عادت‌های اشتباه غذایی و تامین غذای سالم و مغذی در کودکان را از فواید این طرح اعلام کرد.

طرح یک وعده غذای گرم در مهد روستا‌ها از سال ۱۳۸۶ تاکنون، برای دوره ۶ تا ۸ ماهه در شیراز اجرا می‌شود.
انتهای پیام/ر

اجرای طرح یک وعده غذای گرم در مهد روستا‌ها

برچسب ها: تغذیه ، علوم پزشکی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار