استاندار آذربایجان غربی گفت: این استان با مشکل فرسودگی کلاس‌های درس و نبود راه روستایی مناسب مواجه است و برای رسیدن به استاندارد‌های لازم به ۱۱ هزار کلاس درس و ۵۰۰۰ کیلومتر راه روستایی نیاز دارد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ؛ محمدمهدی شهریاری استاندار آذربایجان غربی روز دوشنبه در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه آذربایجان غربی که با حضور اعضای کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی برگزار شد، افزود: از ۱۱ هزار کلاس درس مورد نیاز استان، ۵۰۰۰ کلاس باید احداث و ۶۰۰۰ کلاس درس نیز تخریب و بازسازی شود. علاوه بر آن بسیاری از روستا‌های این استان از وضعیت دسترسی مناسبی برخوردار نیست و برای رسیدن به استاندارد‌های کشوری در این خصوص باید زمینه احداث ۵۰۰۰ کیلومتر راه روستایی به ویژه در مناطق محروم استان فراهم شود.

وی بیان کرد: به علت وجود مشکل تردد در راه‌های روستایی آذربایجان غربی، روستاییان در زمان بارش باران و برف با محدودیت‌های جدی مواجه می‌شوند و اقدام سریع در این خصوص الزامی است.

استاندار آذربایجان غربی از تقاضای ۵۰ مورد سرمایه گذاری بزرگ در استان خبر داد و گفت: سه مورد سرمایه گذاری بزرگ در این خصوص نهایی شده که یکی از آن‌ها سرمایه گذاری شرکت دوهلر آلمان در حوزه تولید آبمیوه است.

شهریاری تاکید کرد: مشکلات پیش روی سرمایه گذاران به ویژه برای انتقال پول به کشور باید با همراهی نهاد‌های کشوری و استانی حل شود تا رغبت برای سرمایه گذاری افزایش یابد.

وی، آذربایجان غربی را استانی غنی با ظرفیت‌های معدنی، مرزی و کشاورزی خاص عنوان کرد و ادامه داد: با وجود ۹۶۷ کیلومتر مرز مشترک با سه کشور، این استان از جمله پنج استان امن کشور به شمار می‌رود و مستعد جذب سرمایه گذاری‌های قابل توجه است.

شهریاری، ارائه اختیارات به استان‌ها به ویژه آذربایجان غربی در خصوص درآمد و هزینه را خواستار شد و افزود: این امر می‌تواند در شکوفا کردن ظرفیت‌های استانی بسیار موثر باشد.

 

منبع: ایسنا

انتهای پیام/ی

 

کمبود کلاس درس در آذربایجان غربی

برچسب ها: جوانان ، مدارس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.