با فرارسیدن ماه محرم، برنامه‌های صدا و سیمای مرکز کرمان، از امشب اول محرم رنگ و بوی عاشورایی می گیرد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، علیرمضانی مدیرکل صداوسیمای مرکز کرمان در تشریح برنامه‌های صدا وسیمای این مرکز در ماه محرم گفت: برنامه زنده «نوای کاروان» در هفت شب ساعت ۲۱ از سیمای مرکز کرمان پخش می‌شود در این برنامه سعی شده است هر شب یکی از هیأت‌های عزاداری کرمان معرفی می‌شود و با حضور کارشناسان، فلسفه قیام اباعبدالحسین (ع) و مباحث مرتبط با تاریخ عاشورا و قیام حسینی به بحث گذاشته شود.

علیرمضانی افزود:مصباح هدایت برنامه‌ای است صبح عاشورا و تاسوعا به صورت زنده پخش می‌شود و در ادامه به شب شام غریبان کربلای حسینی می‌پردازد و در فواصل برنامه از ساعت ۱۵ تا ۱۶ عزاداری مردم شهرستان‌های مختلف استان در قاب تلویزیون کرمان قرار می‌گیرد.

مدیر کل مرکز کرمان از ویژه برنامه شور حسینی نام برد که به صورت زنده عصر‌ها از اول محرم ساعت ۱۸ تا ۱۹ از شبکه استانی صدای مرکز کرمان پخش می‌شود، گزارش‌های مردمی، نمایش، سرود‌ها و مرثیه‌خوانی‌های محرمی و ... بخش‌های مختلف این برنامه را تشکیل می‌دهد.

علیرمضانی مدیر کل مرکز کرمان به برنامه "خیمه عزا"هم که به صورت زنده در ایام محرم هر شب از رادیو کرمان پخش می‌شوداشاره کرد و افزود:. کاروان عنوان ویژه برنامه زنده تاسوعا و عاشورای رادیو کرمان است که از ساعت ۹ تا ۱۰ به مدت ۳۰ دقیقه و همچنین برنامه مرثیه آفتاب که عصرتاسوعا و عاشورا به صورت زنده و شب شهادت امام پخش خواهد شد.

وی افزود:علاوه بر این، شبکه‌های استانی سیما و صدا در برنامه‌های عادی خود نیز بخش‌هایی را به ایام سوگواری سالار شهیدان اختصاص میدهند، سخنرانی‌های مذهبی با موضوع محرم انتخاب میشود و برنامه‌های تامینی متعددی با رویکرد عزاداری‌های حسینی، تهیه و پخش خواهد شد.

وی گفت: معاونت خبر مرکز کرمان هم علاوه بر پوشش خبری آیین‌های عزاداری در سراسر استان، با تولید و پخش گزارش‌های خبری متنوع، تهیه بسته‌های خبری، گفتگو‌های ویژه، گزارش‌های موضوعی، مستند‌های خبری، مصاحبه و خبر مکتوب سعی خواهد کرد عزاداری مردم کرمان را به بهترین شکل ممکن اطلاع رسانی کند مدیرکل صدا و سیمای مرکز کرمان تهیه موشن گرافیک، بارگذاری برنامه‌ها اخبار ومداحی‌ها ومراسم‌های مذهبی را از اقدامات معاونت فضای مجازی در ایام محرم نام برد.

انتهای پیام/ی

پوشش خبری آیین‌های عزاداری در سراسر استان کرمان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار