رییس کل دادگستری استان کرمان گفت:نقش صدا و سیما در ترویج فرهنگ صلح ،سازش و گذشت بی بدیل است .

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، یدالله موحد رییس کل دادگستری استان کرمان در نشست هم اندیشی شورای معاونین دادگستری با شورای معاونین صداو سیمای مرکز استان کرمان که در محل دادگستری کل برگزار گردید، ضمن تقدیر از تمام دست اندرکاران مجموعه صداو سیمای کرمان، گفت:از سنوات گذشته یک تعامل و همکاری فوق العاده و قابل توجهی بین دادگستری و صداوسیما شکل گرفته است.


وی بیان کرد:هدف از تعاملات و این هم اندیشی ها استفاده از ظرفیت های دو مجموعه در جهت ارائه خدمات بیشتر به مردم و ارتقای کیفیت خدمات می باشد.


وی با اشاره به اینکه رسانه ملی به عنوان یکی از ارکان مهم حاکمیت می باشد،گفت: قوه قضائیه نیز به عنوان یکی از ارکان اساسی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران متولی تحقق بخشیدن به عدالت است.

نماینده عالی دستگاه قضائی در استان کرمان عنوان کرد:آموزش امور حقوقی و ارتقای سطح دانش حقوقی مردم از سوی صدا وسیما مرکز استان می تواند از تکثیر دعاوی وتولید جرم تاحد زیادی جلوگیری کند.


وی خاطرنشان ساخت :یکی از مواردی که صداو سیما می تواند به کمک دستگاه قضائی بیاید،دعوت از مردم برای گسترش فرهنگ صلح ،سازش و گذشت در جامعه می باشد و اساسا ستاد ملی صبر با همین هدف در سطح ملی واستانی شکل گرفته است .


رییس شورای قضائی استان کرمان تصریح کرد:امروزه مشاهده می کنیم مردم برای جزئی ترین مسائل به سیستم قضائی مراجعه می نمایند واین درحالی است که افراد می توانند با کمی صبر وگذشت این مسائل را در خارج از سیستم قضائی و در درون خودو خانواده حل وفصل نمایند.


وی گفت:در بسیاری از موارد در جزئی ترین مسائل مشاهد می گردد نهاد ها و ادارات دولتی نیز مردم را به سمت سیستم قضائی سوق می دهند که بایستی تدابیری در این حوزه اندیشیده شود.

انتهای پیام/ی

ارتقای دانش حقوقی مردم، از تکثیر دعاوی وتولید جرم جلوگیری می کند

برچسب ها: دادگستری ، صداوسیما
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار