عبدالهی گفت: افزايش زمان صدور پروانه موجب زيان بخش خصوصی و يك لطمه جدی به اقتصاد است.

به گزارش خبرنگار مسکن گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، دومین سلسه نشست های تخصصی و آسیب شناسی نظام مهندسی و کنترل ساختمان در حوزه ارتقا و کیفیت ساختمان برگزار شد .

در این نشست عبدالهی نائب رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات الکترونیکی گفت:اگر زمان صدور پروانه افزایش پیدا کند در واقع یک خواب سرمایه است برای فردی که در این بازار ملتهب و در این شرایط بحران اقتصادی جهاد می‌کند و اشتغال ایجاد می‌کند .

وی گفت: وقتی این زمان‌ها افزایش پیدا می‌کند به اقتصاد و مردم لطمه وارد می شود‌.

عبدالهی با اشاره به اینکه در مدت زمان افزایش صدور پروانه قیمت مصالح ساختمانی افزایش می یابدگفت: به طور مثال امروز وقتی سازندگان قرارداد ساخت خود را امضا می کنند سپس فردای آن روز میلگرد 30 درصد افزایش قیمت پیدا می کند دچار بحران می‌شوند .

وی يكی از دلایل خروج سرمایه های سازندگان از پروژه های ساخت وساز را افزایش مدت زمان صدور پروانه ساختمان و همچنین افزایش قیمت مصالح ساختمانی عنوان کرد گفت: به همین دلیل سازنده‌ها دارند پولشان را از این عرصه خارج می‌کنند و طولانی کردن فرایند شهرسازی که دلیلش را قانون و پیچیدگی‌ها قانون می‌دانم و اینکه واگذاری‌ها به طور کامل به دفاتر انجام نمی‌شود باعث ایجاد مشکل برای مردم می‌شود.

وی افزود: تمام فرایندها از تشکیل پرونده تا چاپ پروانه‌ها و چاپ گواهی ها به صورت موازی در دفاتر و شهرداری ها اتفاق می افتد و واگذاری صدور پروانه ساخت و اخذ گواهی به صورت کامل به دفاتر انجام نشده است از مسئولان شهرداری و شورای شهر خواست كه هر چه سريع تر برونسپاری به دفاتر را تكميل و جلوی آسيب های جدی به سرمايه گذاران امر مسكن را بگيرند چرا كه در نهايت تمام اين زيان ها متوجه مصرف كننده نهايی و عامه مردم خواهند بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار