اولین همایش مشترک روسای کمیسیون های فرهنگی و اجتماعی شوراهای اسلامی کلانشهرهای کشور و مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استانها امروز در تبریز آغاز شد.

همایش فرهنگی شوراهای اسلامی کلانشهرها در تبریزبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ همایش مشترک روسای کمیسیون های فرهنگی و اجتماعی شوراهای اسلامی کلانشهرهای کشور،دو روزه با هدف هم افزایی و جلوگیری از موازی کاری و ایجاد وحدت رویه بین نهادهای فرهنگی در قالب چهار کارگروه تخصصی فرهنگی، اجتماعی، حقوقی و آموزش شهروندی برگزار می شود.


وی اهمیت مهندسی فرهنگی و احیاء و تقویت ارزش های فرهنگی جامعه را یادآور شد و گفت: مسئولان باید دغدغه پاسخگویی به نیازهای فرهنگی مردم داشته باشند و فعالیت خود را در حوزه های فرهنگی افزایش دهند.


استاندار آذربایجان شرقی نیز گفت: اگر پیوست فرهنگی در طرحهای جامع شهرها در نظر گرفته شود از مهاجرت ها جلوگیری می شود.


خدابخش لزوم همکاری مردم در حفظ و نگهداری از شهرها را خاطرنشان کرد و افزود : با مشارکت مردم در مدیریت شهرها ، بسیاری از مشکلات حل می شود و هزینه ها نیز کاهش می یابد.


رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی نیز در این همایش گفت : از کل بودجه کشور شش دهم درصد مربوط به حوزه فرهنگ است.


ماذنی افزود: انتظار می رود با بحث هایی که در در کمیته های تخصصی این همایش مطرح می شود، وظایف و راهبردها هر نهاد و دستگاهی به درستی تبیین شود و برای هم افزایی و ارتقاء کیفی فعالیت های فرهنگی برنامه ریزی شود.


ایرج شهین باهر شهردار تبریز هم در این همایش با اشاره به اینکه فرهنگ پایه توسعه شهرهاست گفت: با وجود اینکه فرهنگ شهری و شهروندی پایه توسعه شهرها محسوب می شود اما در کلانشهرهای کشورمان بیشتر به حوزه های کالبدی توجه شده است و به موضوعات فرهنگی توجه کافی نداشته ایم.


شکور اکبرنژاد رییس شورای اسلامی کلانشهر تبریز نیز در این همایش بر اهمیت آموزشهای کاربردی تاکید کرد و افزود: باید در آموزش ها بر آموزش مباحثی مثل مهارت های زندگی و آموزش های کارهای جمعی توجه شود.

انتهای پیام/

همایش فرهنگی شوراهای اسلامی کلانشهرها در تبریز

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.