شهردار تبریز لایحه 26 هزار و 300 میلیارد ریالی برنامه ‌و‌ بودجه سال 97 را به شورای اسلامی شهر تقدیم کرد و جهت‌گیری‌های کلی برنامه سال آتی را تشریح کرد.

بودجه سال ۹۷ شهرداری تبریز به صحن شورا رسیدبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ایرج شهین‌باهر شهردارتبریز، در صحن علنی شورای اسلامی شهر تبریز، با بیان این‌که بیش از 10 هزار نفرساعت در تدوین برنامه و بودجه سال 97 شهرداری تبریز تلاش داشته‌اند، به روند کلی برنامه و بودجه سال آینده اشاره کرد.


وی افزود: شفاف‌سازی منابع درآمدی، توسعه متوازن‌تر مناطق کم‌برخوردار از محل دیگر مناطق شهرداری و کاهش هزینه‌های غیرضروری و غیرمرتبط با وظایف شهرداری تبریز از راهکارهایی است که در برنامه سال آینده پیش‌بینی شده تا هزینه‌ها افزایش نداشته باشد.


وی با اشاره به احتمال حوادث و بحران‌های طبیعی با توجه به جغرافیای شهر تبریز، افزود: به همین منظور در بودج سال اینده تجهیز ایستگاه‌های آتش‌نشانی و زیرساخت‌های مدیریت بحران مورد توجه قرار گرفته است.


شهردار تبریز توسعه میدان های ورزشی از جمله احداث 20 زمین فوتبال در بافت‌های حاشیه‌نشین شهر را از راهکارهایی خواند که در توسعه نشاط اجتماعی و مدیریت بحران موثر خواهد بود.


شهین‌باهر با اشاره به این‌که بخشی از خط مترو در قالب تراموا پیش‌بینی شده است، گفت: احیای مسیر قونقا و آغاز عملیات اجرایی تراموا در مسیر مصوب در برنامه سال آینده پیش‌بینی شده است.


وی اضافه کرد: بهره‌برداری کامل از خط یک قطار شهری تبریز با کمک اوراق مشارکت از دیگر جهت‌گیری‌های بودجه است.


شهردار تبریز توجه ویژه به مسیرگشایی‌ها مطابق طرح تفصیلی و اتمام پروژه‌های مرتبط با تبریز 2018 را از مهم‌ترین مفاد عمرانی برنامه و بودجه سال آینده خواند.


شهین‌باهر تاکید کرد: حرکت کلی شهرداری تبریز در سال 96 با توجه به تغییرات مدیریت شهری با وقفه‌هایی همراه بوده و مصمم هستیم سال آینده با همکاری شورا، این وقفه را جبران کنیم.


شهردار تبریز گفت: شورای پنجم آگاهانه و علمی، وارد کار شده و برنامه‌ها و وظایف خود را پیگیری می‌کند و ما نیز مصمم هستیم این فضا را قدر دانسته و در خدمت سربلندی شهر تلاش کنیم.


کلانشهر تبریز با جمعیتی در حدود یک میلیون و 500 هزار نفر مرکز اداری، ارتباطی، بازرگانی، سیاسی، صنعتی و فرهنگی منطقه شمالغرب کشور شناخته می شود.

 

انتهای پیام/خ

 شهردار تبریز لایحه 26 هزار و 300 میلیارد ریالی برنامه ‌و‌ بودجه سال 97 را به شورای اسلامی شهر تقدیم کرد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.