کاهش کاربران فیس‌بوک به دلیل رسوایی‌های فاش شده

مقاله‌ای جدید نشان می‌دهد که آماری نزدیک به یک نفر از هر چهار نفر اپلیکیشن شبکه اجتماعی فیس‌بوک را از گوشی خود حذف کرده‌اند.

کاهش کاربران فیس‌بوک به دلیل رسوایی‌های فاش شدهبه گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ بر اساس یک مقاله آماری که از جامعه آماری 4هزار و 594 نفری که از 29 می تا 11 ژوئن تهیه شده است، 26 درصد اپلیکیشن موبایلی فیس‌بوک را از روی موبایل‌های هوشمند خود حذف کرده‌اند. فقط 9 درصد از این جامعه آماری تصمیم گرفته‌اند اطلاعات شخصی خود را در این شبکه اجتماعی قرار می‌دهند و در مقابل، 54 درصد تنظیمات شخصی اپلیکیشن فیس‌بوک را فعال کرده‌اند و 42 درصد از کاربران این اپلیکیشن هم وقت استراحت هفتگی را روی برنامه‌های فیس‌بوک خود فعال کرده‌اند. همه این گزارش‌ها نشان می‌دهد که علاقه زیادی به کار کردن با اپلیکیشن فیس‌بوک در میان کاربران وجود ندارد.

این مقاله مشخص کرد که کاربران 18 تا 29 سال فیس‌بوک بیشتر مایل به حذف کردن این اپلیکیشن از روی گوشی‌های هوشمند خود هستند. این جمعیت آمار 44 درصدی بین کاربران اپلیکیشن شبکه اجتماعی فیس‌بوک را شامل می‌شود. اما این آمار در میان افراد بالای 65 سال و بالاتر که آمار 12 درصدی این جمعیت را نشان می‌دهد، ارقام بیشتری را نشان می‌دهد. در بین گروه بالای 65 سال از هر سه نفر یک نفر محافظت از حریم شخصی را برای صفحه خود فعال کرده است و 64 درصد گروه جوانتر این قابلیت را برای صفحه فیس‌بوک خود فعال کرده‌اند. آمار استفاده از زمان استراحت در بین کاربران تقریبا در هر دو گروه جوان و مسن یکسان بود چرا که 40 درصد از جوانان و 47 درصد از افراد مسن از این اپلیکیشن دور می‌شوند و برای مدتی از فیس‌بوک استفاده نمی‌کنند.

گفتنی است، این تحقیق تحت تأثیر رسوایی Cambridge Analytica جمع‌آوری شده که خبرهای آن در ماه مارس منتشر شد. آنگونه که از خبرهای منتشر شده برمی‌آید، حدود 87 میلیون از حساب‌های کاربری در فیس‌بوک توسط برخی افراد از روسیه جمع‌آوری شده بود. این اطلاعات بعدا به Cambridge Analytica برای دستکاری در نتایج انتخابات ریاست جمهوری آمریکا فروخته شد.

به تازگی، رئیس اجرایی شرکت فیس‌بوک، شریل سندبرگ به همراه اعضای هیئت مدیره فیس‌بوک در مقابل کمیته انتخابی مجلس سنای روسیه بر علیه رسوایی‌های اتفاق افتاده شهادت دادند. این کمیته برگزار شده بود تا تأثیر خارجی بر روی این پلتفرم سنجیده شود.

در این میان، مطالعاتی از مرکز تحقیقات Pew نشان می‌دهد که اعضای فیس‌بوک از اعضای حزب جمهوری و دموکرات‌ها تشکیل شده‌اند. هر دو حزب تعداد مشترکی از کاربران فیس‌بوک را تشکیل داده‌اند که برخی اوقات از اپلیکیشن فیس‌بوک استفاده نمی‌کنند و یا آن را از گوشی‌های خود حذف می‌کنند.

انتهای پیام/

از هر چهار نفر، یک نفر اپلیکیشن فیس‌بوک را از گوشی خود حذف می‌کند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار