تعداد کاربران فعال فیس‌بوک روز به روز کاهش می‌یابد!

بر اساس آمارهای جدید منتشر شده، فیس‌بوک میزان قابل توجهی از کاربران فعال خود را روزانه از دست می‌دهد.

کاهش کاربران فعال فیس‌بوک روز به روز بیشتر می‌شود!افزایش ریزش کاربران شبکه اجتماعی فیس‌بوک طی سال گذشته!به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ شبکه اجتماعی فیس‌بوک یک دهه پیش به غول بی‌رقیب شبکه های اجتماعی تبدیل شده بود و روزبه‌روز کاربران فعال آن افزایش می‌یافت تا حدی که به سختی می‌شد هیچ شبکه اجتماعی دیگری را با آن مقایسه کرد.

اما طی سال‌های گذشته این روند برعکس شده است و دیگر پیشرفت چشمگیری از فیس‌بوک شاهد نیستیم چراکه طی نظرسنجی‌های اخیر کاربران و نظرات کارشناسی محققان فضای مجازی، آینده این شبکه اجتماعی بسیار مبهم است.

پس از اینکه مارک زاکربرگ در جریان انتخابات ریاست جمهوری اخیر آمریکا اطلاعات محرمانه کاربران را به سایت‌های دیگر فروخت، اعتماد مردم به این شبکه اجتماعی کاهش یافت و به همین دلیل شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام خیلی زود به فیس‌بوک نزدیک شدند و به لحاظ آماری در حال رقابت با این غول بزرگ اجتماعی هستند.

بر اساس گزارش‌های اخیر از ابتدای سال جاری تاکنون شبکه اجتماعی فیس‌بوک ریزشی بالغ بر 3 میلیون کاربر در بخش کاربران فعال داشته است. آمار نشان می‌دهند در ابتدای سال 2018 میزان کاربران فعال این شبکه اجتماعی 282 میلیون بوده است اما هم‌اکنون این مقدار به 279 میلیون کاربر رسیده است.

همچنین گفتنی است که بر اساس آمار، شبکه اجتماعی فیس‌بوک دیگر آمار رشد چشمگیر کاربران خود در دو کشور ایالات متحده آمریکا و کانادا را از دست داده است و این نشان می‌دهد که حتی کاربران آمریکایی نیز دیگر به فیس‌بوک نگاه مثبتی ندارند.


بیشتر بخوانید: بازی‌های 10 ساله؛ عنوان Far Cry 2 ایده‌ای جدید در سبک Open World 


انتهای پیام/

افزایش ریزش کاربران شبکه اجتماعی فیس‌بوک طی سال گذشته!

برچسب ها: فناوری ، فضای مجازی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۵ ۰۷ مرداد ۱۳۹۷
فیسبوک و اینستاگرام فیلتر بشه
آخرین اخبار