خط تولید موتورهای پیشرفته الکترومغناطیس دائم امروز با حضور رئیس سازمان حفاظت محیط زیست و جانشین سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در شاهین‌شهر راه‌اندازی شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،بنابراعلام روابط عمومی مرکز صنایع دریایی شهید قربانی شاهین‌شهر، این خط تولید مکانیزه شامل 3 محصول موتور مغناطیس دائم موتورسیکلت ، موتور مغناطیسی دائم دوچرخه برقی و موتور مغناطیس دائم کولرهای آبی است و در صورت توسعه کامل این خط تولید ، یک هزار و 600 شغل بصورت مستقیم و غیر مستقیم ایجاد می‌شود.

 موتور مغناطیس دائم موتورسیکلت برقی به عنوان یکی از محصولات این مجموعه در راستای حفظ محیط زیست به کاهش گازهای گلخانه ای کمک می کند و نسبت به موتورهای معمولی از بازده بیشتری برخوردار است ، همچنین در مقایسه با موتورهای بنزینی 20 درصد صرفه‌جویی دارد.

همچنین با تولید و جایگزینی موتورهای برقی مغناطیس دائم ملی به جای موتورهای وارداتی در صنعت نفت ، فولاد ، حمل و نقل ریلی و جاده‌ای و مصارف مختلف بازار ، از خروج میزان قابل توجهی ارز جلوگیری می‌شود.

بنابر این گزارش ، موتور مغناطیس دائم کولرهای آبی از دیگر تولیدات این خط تولید ، قابلیت کنترل از راه دور از صفر تا حداکثر سرعت از ویژگی های این موتور است.

این نوع موتور ضمن افزایش بازدهی ، سرو صدای کمتری دارد و توان آن نیز 380 وات با بازده 80 درصدی اعلام شده است.
ظرفیت خط تولید یاد شده برای ساخت موتور مغناطیس دائم کولرهای آبی 18 هزار موتور در سال است که با توسعه آن در آینده ای نزدیک این  رقم به 40 هزار موتور در سال افزایش خواهد یافت.

در این نوع موتور از باطری خشک استفاده می شود و توان سرعتی حدود 72 کیلومتر بر ساعت برای موتورسیکلت دارد.
کاربرد دیگر موتور مغناطیسی دائم برای دوچرخه های برقی است که بوسیله آن ، دوچرخه سوار می تواند با سرعت 25 کیلومتر در ساعت مسافتی در حدود 24 کیلومتر را طی کند. این نوع دوچرخه برقی 28 کیلوگرم وزن دارد و در آن از باتری خشک و کنترل کننده استفاده شده است.

خط تولید موتورهای پیشرفته الکترومغناطیس دائم  امروز با حضور عیسی کلانتری رئیس سازمان حفاظت محیط زیست، قاسم تقی‌زاده جانشین سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و محسن مهرعلیزاده استاندار اصفهان در گروه صنایع شهید قربانی شاهین‌شهر راه‌اندازی شد.

انتهای پیام/م

تولید و جایگزینی موتورهای برقی مغناطیس دائم ملی به جای موتورهای وارداتی در شاهین‌شهر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.