رئیس اتاق بازرگانی استان لرستان گفت: استان لرستان در طرح پایش ملی فضای کسب و کارجایگاه مناسبی ندارد و در مقام ۲۸ کشوری قرار دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ حسین سلاحورزی رئیس اتاق بازرگانی استان لرستان، ضمن تشکر از مجموعه دادگستری استان در جهت حمایت از فعالان اقتصادی لرستان گفت: به دلیل افزایش قیمت‌ها در بازار، شرایط اقتصادی مناسب نیست، افزایش قیمت‌ها اعم از مواد اولیه و افزایش ۲ تا ۲.۵ برابری هزینه‌های قیمت تمام شده تولید نیاز به سرمایه در گردش و نقدینگی واحد‌های تولیدی به شدت افزایش پیدا کرده و متاسفانه تأمین این هزینه‌ها برای فعالان اقتصادی بسیار دشوار شده است.

وی در ادامه گفت: بسیاری از فعالان اقتصادی تسهیلاتی دریافت کرده اند و بانک‌ها درصدی سود برای آن‌ها در نظر گرفته اند تعدادی پرونده داریم که با افزایش نرخ سود این تسهیلات با مشکل مواجه شده اند.

سلاحورزی عنوان کرد: بر اساس پایش ملی فضای کسب و کار دشواری تأمین ملی، بی ثباتی قیمت‌ها و بی ثباتی‌ها سیاست‌ها و بخش مقرراتی نامناسب‌ترین مولفه‌ها در کشور هستند. باید این مشکلات مرتفع شود تا میزان تولید را بتوانیم افزایش دهیم. متاسفانه استان لرستان در این طرح جایگاه مناسبی ندارد و در مقام ۲۸ کشوری قرار دارد.

انتهای پیام/د

طرح پایش ملی فضای کسب و کار اجرا شد

برچسب ها: صنعت ، معدن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.