مدرس دانشگاه و کارشناس تعلیم و تربیت بر توجه به آغاز سال تحصیلی جدید به عنوان جشن ملی تاکید کرد.

عزیز مزرعه، مدرس دانشگاه و کارشناس تعلیم و تربیت در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، با اشاره به اهمیت برنامه ریزی در رسیدن به موفقیت گفت: فرصت تعطیلات تابستانه برای بسیاری از دانش آموزانی که اولیاء آنان برنامه ریزی خاصی برای این زمان نکرده اند تبدیل به یک زمان مُرده می شود.

وی افزود: ما باید این واقعیت را درک کنیم که اگر ما به عنوان خانواده برای فرزندانمان برنامه ریزی نکنیم، اوقات فراغت به صورت خود به خودی و خارج از کنترل ما پُر خواهند شد.

مزرعه، جامعه موفق را جامعه ای دانست که افراد آن حتی برای ثانیه های خود برنامه ریزی می کنند و بر توجه به بازگشایی مدارس و آغاز سال تحصیلی جدید به عنوان یک جشن ملی تاکید نمود.

این کارشناس تعلیم و تربیت، آمادگی برای بازگشایی مدارس را دارای 2 بخش مادی و روانی دانست و اذعان داشت: تهیه مستلزمات و لوازم تحریر مدرسه از جمله آمادگی های مادی است که خانواده ها همواره پیش از آغاز سال تحصیلی نسبت به آن اقدام می کنند.

مولف کتاب " معجزه قصه ها " با اشاره به لزوم توجه به علاقمندی دانش آموزان در تهیه مستلزمات مدرسه، اظهار کرد: توجه به علاقمندی دانش آموزان موجب ایجاد انگیزه مضاعف در آن ها برای حضور در مدرسه خواهد شد.

عزیز مزرعه، نقش آمادگی روانی برای بازگشایی مدارس را بسیار حائز اهمیت توصیف کرد و بیان داشت: اولیاء باید نسبت ایجاد شوق و انگیزه به مدرسه رفتن فرزندانشان نقش فعالی را ایفا نمایند.

این استاد دانشگاه تصریح کرد: بیان خاطرات مثبت اولیاء از زمان مدرسه رفتنشان می تواند سهم بسزایی در ایجاد انگیزه برای دانش آموزان به خصوص دانش آموزان دوره ابتدایی داشته باشد.

مزرعه، توجه اولیاء به زمان خواب دانش آموزان که در زمان تعطیلات تابستانی معمولا دچار اختلال می شود را از دیگر موارد مهم عنوان کرد و افزود: توجه نداشتن به تنظیم زمان خواب و بیداری فرزندان توسط اولیاء مشکلاتی را برای دانش آموزان در ورود به سال تحصیلی ایجاد خواهد کرد که باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه جامعه باید در استقبال سال تحصیلی جدید به برگزاری یک جشن ملی اقدام کند بیان کرد: حضور دانش آموزان در مرحله جدیدی از زندگی و مکانی مقدس همچون مدرسه که در آن به مهارت های زندگی آشنا خواهند شد نیازمند توجه همه جانبه خواهد بود .

انتهای پیام/گ

آمادگی مدارس برای سال تحصیلی جدید

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.