معاون سیاسی و امنیتی استانداری کرمانشاه گفت: وضعیت محله باغ ابریشم زیبنده نیست و شهرداری کرمانشاه با امکاناتی که دارد در نظافت ، روشنایی معابر، زیباسازی و آسفالت کوچه ها و خیابان های این محله باید بطور فعال ورود کند.

توانمندسازی 13 محله حاشیه نشین کرمانشاهبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،  الهی تبار معاون سیاسی و امنیتی استانداری کرمانشاه اعلام کرد: شهرداری برای توانمند سازی محلات حاشیه ای باید اعتبار پیش بینی کند و ساکنان باغ ابریشم از اینکه طرح و اقدامی در این محله صورت بگیرد استقبال می کنند.

الهی تبار  بیان کرد: در آستانه سال تحصیلی جدید حاشیه های محله باغ ابریشم معضلی برای دانشگاه رازی و چند هزار دانشجوی آن به حساب می آید لذا این وضعیت جلوه خوبی از کرمانشاه به دانشجویان غیربومی ارائه نمی دهد و اصلاح آن نیازمند اقدام های فوری است.

وی با بیان اینکه توانمندسازی 13 محله حاشیه نشین کرمانشاه براساس اطلاعات و کار کارشناسی باید پیش برود، گفت: موضوع دفاتر تسهیل گری که در محله باغ ابریشم نیز ایجاد شده کاری است که در پایتخت کشور اجرا و نتیجه گرفته است.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری کرمانشاه خاطرنشان ساخت: باغ ابریشم ظرفیت های خوبی دارد که باید از آن برای اصلاح وضعیت محله استفاده شود و اقدام های لازم و رفاهی کوتاه مدت و ضرب الاجلی در این منطقه مدنظر باشد.

وی گفت: باید فضا را برای فروشندگان مواد غیرمجاز ناامن کنیم و نیروی انتظامی درصدد استقرار پاسگاه در این محله باشد و بهزیستی و کمیته امداد هم کودکان کار در این محله و زنان و خانواده های بی سرپرست را سامان بخشی کنند.

الهی تبار تاکید کرد: فرماندار کرمانشاه برای رسیدگی به باغ ابریشم جلساتی با مردم محله داشته باشد و باید مردم را به همراه داشت تا موفق بود.

وی افزود: بیشترین دلایل عقب ماندگی و توسعه نیافتگی کرمانشاه غیراقتصادی است و باید نگرش و رفتارها در این استان اصلاح شود.

وی با بیان اینکه دانشگاه رازی در حوزه اجتماعی محلات حاشیه نشین و به ویژه باغ ابریشم ورود پیدا کند، گفت: باید با اقدام های رفاهی و امکانات شهری حس تعلق خاطر ساکنان به محله باغ ابریشم را تحریک کرد. با وضعیت فعلی طبیعی است که حس مشارکت و همراهی برای اصلاح محله وجود نداشته باشد.

انتهای  پیام/ز

دانشگاه رازی در حوزه اجتماعی محلات حاشیه نشین  ورود پیدا کند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.