رژیم صهیونیستی در اعتراض به بازگشت سفارت پاراگوئه از قدس شریف به تل‌آویو سفیر خود را از پایتخت این کشور فراخواند و از تعطیلی قریب‌الوقوع سفارتش خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان،  خبرگزاری رویترز گزارش داد: لوئیس آلبرتو کاستیگلیونی، وزیر امور خارجه پاراگوئه روز چهارشنبه به خبرنگاران گفت: پاراگوئه سفارت خود را در اسرائیل به تل آویو باز می‌گرداند.

این تصمیم به نوعی تغییر تصمیم هوراسیو کارتس، رئیس جمهور سابق این کشور برای انتقال سفارت پاراگوئه به قدس اشغالی است.

کاستیگلیونی گفت: پاراگوئه می‌خواهد به شناسایی تلاش‌های دیپلماتیک منطقه‌ای برای دستیابی به صلحی گسترده، منصفانه و پایدار در خاورمیانه (غرب آسیا) کمک کند. "

در همین حال سخنگوی وزارت امور خارجه رژیم صهیونیستی گفت: اسرائیل سفارت خود را در پاراگوئه تعطیل می‌کند. اسرائیل سفیر خود را در پاراگوئه برای مشورت درباره تصمیم این کشور برای بازگرداندن سفارت به تل آویو فراخوانده است.

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی ­در واکنش به تصمیم پاراگوئه برای برگرداندن سفارت این کشور از قدس به تل آویو در صفحه توییتر خود به زبان عبری نوشت: به وزارت خارجه دستور دادم سفارت اسرائیل در پاراگوئه را ببندد. اسرائیل این تصمیم استثنایی پاراگوئه را که بر روابط بین دو طرف سایه خواهد انداخت بسیار جدی و مهم تلقی می‌کند.

پاراگوئه سفارت خود در سرزمین‌های اشغالی را اخیرا به شهر قدس منتقل کرده بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار