مقام شورای توسعه قرآنی کشور در مراسم اختتامیه جشنواره گل‌های محمدی و فاطمی در دلیجان گفت: سهم تولیدات فیلم فاخر قرآنی باید افزایش یابد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛ حجت الاسلام محمدی قائم مقام شورای توسعه قرآنی کشور در مراسم اختتامیه پنجمین جشنواره قرآنی گل‌های محمدی و فاطمی استان مرکزی در دلیجان گفت: سالانه ۱۰۰ فیلم در کشور ساخته می‌شود که سهم تولیدات فاخر قرآنی از این میزان باید افزایش یابد.

حجت الاسلام محمدی افزود: در حیات ۴۰ ساله انقلاب اسلامی تنها ۱۰ فیلم و سریال با موضوع قرآنی ساخته شده است امابیشتر این تولیدات جزو پر مخاطب‌ترین فیلم‌ها بوده اند.

وی اضافه کرد: رویکرد دشمن در جنگ نرم بهره گیری هدفمند از جذابیت هنری برای انتقال مفاهیم و محتوای مسموم است و این تکلیف جامعه هنری را سنگین‌تر می‌کند.

قرآن کریم باید در سند اطلاعات فرهنگی و هنری مردم گنجانده شود

قائم مقام شورای توسعه قرآنی کشور ادامه داد: قرآن کریم مجموعه‌ای از آموزه‌های ناب و درس زندگی و سعادت را در خود داردو باید با زیباترین شکل در جشنواره‌ها و در سند اطلاعات فرهنگی و هنری مردم گنجانده شود.

وی با بیان اینکه همدلی مسئولان و محتوا محوری از ویژگی‌های جشنواره گل‌های محمدی و فاطمی است افزود: ترویج این جشنواره به عنوان الگو، برگزاری در سطح منطقه‌ای و کیفیت بخشی به محتوای آثار باید مورد توجه برگزار کنندگان این جشنواره قرآنی قرار گیرد.

شرکت ۱۱هزار و ۵۰۰ دانش‌آموز۶ تا ۱۸ سال در جشنواره قرآنی استان مرکزی

حجت الاسلام شفیعی رئیس دارالقرآن استان مرکزی هم در این مراسم گفت: این جشنواره با شرکت ۱۱هزار و ۵۰۰ دانش‌آموز۶ تا ۱۸ سال استان مرکزی در رشته‌های قرائت، حفظ، مفاهیم، صحت قرائت نماز درمدت سه ماه برگزارشد.

سید علی آقازاده استاندار هم در این مراسم گفت: برگزاری ۵ دوره جشنواره گل‌های محمدی و فاطمی در استان مرکزی تمرین اجرای کار‌های بزرگ فرهنگی با امکانات و منابع مالی کم است گفت: راه عبور از چالش‌های کنونی کشور تکیه بر داشته‌های داخلی و تقویت وحدت و همدلی است.

مراسم اختتامیه پنجمین جشنواره قرآنی گل‌های محمدی و فاطمی استان مرکزی با تجلیل از ۱۲۴ نفر برتر جشنواره قرآنی گل‌های محمدی و فاطمی استان مرکزی شامل نفرات اول تا سوم هر رشته برگزار شد.

انتهای پیام/ج

برچسب ها: قرآن ، تفسیر قرآن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.