رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان از شناسایى و دستگیرى عامل کلاهبردارى از شهروندان با ترفند نرم افزار ماهواره جیبی خبر داد.

كلاهبرداری از شهروندان با ترفند نرم افزار ماهواره جیبیبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ؛ سرهنگ امین یادگارنژاد، رییس پلیس فتا کرمان گفت: در پى مراجعه يكی از شهروندان با در دست داشتن مرجوعه قضايى و درخواست رسيدگى به شكوائيه خود مبنى بر كلاهبردارى مبلغ 150 ميليون ريال از حساب وی، پيگيرى موضوع در دستور كار كارشناسان پليس فتا قرار گرفت.

وي افزود: شاكى در تحقيقات اوليه در خصوص نحوه كلاهبردارى صورت گرفته اظهار کرد در يك سايت‌ با تبلیغ خرید نرم افزار ماهواره جیبی اندروید مواجه وجهت پرداخت هزینه‌ها وارد درگاه پرداخت شده که پس از مواجهه شدن با پیغام خطا از این کار انصراف داده است اما بعد از چند ساعت مبلغ 150 میلیون ریال از حساب وی کسر می‌شود.

سرهنگ یادگارنژاد گفت: کارشناسان پلیس فتا با انجام یک‌سری شگردهای خاص توانستند فردی را در این خصوص شناسایی و دستگیری کنند.

رییس پلیس فتا استان کرمان افزود: متهم پس از دستگیری به بزه ارتکابی اعتراف کرد که با ایجاد تبلیغات اغوا کننده در خصوص نرم‌افزار ماهواره‌ای و ساخت صفحات درگاه پرداخت جعلی و هدایت افراد به آن صفحات مقاصد شوم خود را عملی می‌نمود.

سرهنگ یادگارنژاد یادآور شد: اخیرا افرادی با ساخت نرم‌افزار موبایلی با نام ماهواره جیبی در فضای مجازی به خصوص در شبکه‌های اجتماعی مختلف اقدام به کلاهبرداری از کاربران می‌کنند.

وی گفت: استفاده و فعال‌سازی این نرم‌افزار با مبالغ کم و وسوسه انگیز صورت می‌گیرد که در آن کاربران به صفحه جعلی و شبیه‌سازی شده یک درگاه پرداخت بانکی هدایت می‌شوند که نهایتا منجر به سرقت اطلاعات حساب بانکی وی می‌شود و در یک فرصت مناسب برداشت از حساب صورت می‌گیرد.

این مقام ارشد انتظامی به شهروندان توصیه کرد: به پیشنهادهای جذاب و اغواگرایانه کلاهبرداران به هیچ عنوان جواب ندهند و هنگام پرداخت اینترنتی از صحت درگاه پرداخت الکترونیک اطمینان حاصل نمایند و برای وارد کردن اطلاعات بانکی خود همیشه از پروتکل امن https استفاده کنند.

رئیس پلیس فتا استان کرمان در پایان گفت: همشهریان عزیز چنانچه با موارد مشابه مواجه شدید مراتب را از طریق نشانی اینترنتی پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش گزارشات مردمی گزارش دهید.

انتهای پیام/س

 

شناسايى و دستگيرى عامل كلاهبردارى از شهروندان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار