از جزوه نویسی تا رسیدن به بزرگترین قطب حمایتی دانشگاه‌ها/ همکاری سازمان سمت و شورای تحول برای بازنگری دروس دانشگاهیذبیحی‌ با اشاره به لزوم بازنگری کتاب‌های دانشگاهی اظهار کرد: در این راستا با شورای تحول، تفاهم‌نامه‌هایی را به امضاء رسانده‌ایم.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمد ذبیحی‌ سرپرست سازمان سمت در نشست خبری این سازمان که امروز برگزار شد با بیان اینکه سازمان سمت اساسی‌ترین کانون فرهنگ‌ ساز در دانشگاه‌ها است گفت: این سازمان برای انجام فعالیت‌های خود، همچنین واسطه قرار دادن کتاب، میان قشر فرهیخته‌ کشور و مخاطبان آن به وجود آمده است.

سرپرست سازمان سمت با اشاره به وظیفه این مجموعه بیان کرد: از سال 64 از طریق شورای عالی انقلاب فرهنگی موظف به تدوین کتاب‌های مختلف شدیم، در آن سال از جزوه‌ نویسی‌ کار خود را آغاز کردیم و امروز به مهمترین‌ و اساسی‌ترین قطب حمایت از دانشگاه‌های کشور تبدیل شده‌ایم.

وی درباره چگونگی‌ ارزیابی کتب علوم انسانی اظهار کرد: هر یک از کتاب‌ها از مسیری سخت و دشوار عبور کرده، کارشناسان مختلفی درباره آنها نظر می‌دهند و در نهایت منتشر می شوند.

کتاب‌های سازمان سمت بیشترین‌ استقبال را در کشور دارند

ذبیحی‌ با اشاره به مخاطبان بسیار کتاب‌های منتشر شده از سوی سازمان سمت گفت: با وجود اینکه به هیچ دانشگاهی بخشنامه‌ ای مبنی بر خواندن کتاب‌های سمت داده نشده است، اما می‌بینیم که امروز تمامی کتاب‌های سازمان سمت با استقبالی بسیار زیاد روبرو هستند، تنها در سال 93، 900 کتاب سازمان سمت به چاپ مجدد رسید و سازمان با صلابت‌ تمام در حال پیش برد کارهاست.

سرپرست سازمان سمت با اشاره به رسالت این سازمان گفت: حمایت از استقلال دانشگاه‌ها، آزادی و استقلال دانشجویان از جمله وظایف اصلی ماست، همچنین با هدف اعتمادبخشی‌ به دانشجویان و اساتید کار خود را پیش می‌بریم.

وی با اشاره به حرکت سازمان سمت به سمت تألیف کتب فناوری اظهار کرد: یکی از مباحث روز کشور تدوین کتاب‌های فناوری است و سازمان سمت در این حوزه فعال شده است، همچنین با توجه به مشکلاتی که در حوزه کاغذ وجود دارد نشر الکترونیک سازمان فعال شده است.

ذبیحی‌ درباره همکاری‌های سازمان سمت با شورای تحول گفت: با این شورا در راستای بازنگری‌ دروس‌ دانشگاهی وارد عمل شده‌ایم و حدود 80 تفاهم‌نامه ظرف چند روز آینده با این سازمان امضاء خواهد شد.

انتشار کتاب‌های سمت‌ در افغانستان، عراق، سوریه‌ و روسیه

سرپرست سازمان سمت درباره پژوهشکده‌ این سازمان گفت: پژوهشکده فعال شده‌ است و سال گذشته 10 نفر از اعضای هیئت علمی بهترین دانشگاه‌ها جذب این پژوهشکده‌ شده‌اند. سازمان سمت در تدوین کتاب‌ها موفق بوده است و سعی می‌کنیم که این موفقیت‌ را در مطالعه هم پیش ببریم.

وی با اشاره به همکاری‌های بین‌المللی سازمان سمت گفت: با برخی از کشورها و در راستای آموزش زبان فارسی همکاری‌هایی را داشته‌ایم که امروز کتاب‌های سازمان سمت‌ در کشورهای افغانستان، عراق، سوریه‌ و روسیه منتشر می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار