رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری کشور گفت: بعد از برجام تجارت ایران کاهش هزینه داشته و خوشبختانه برجام این مسیر را باز کرد که تجارت را با کمترین هزینه‌ها انجام دهیم.

اولین ژئوتوریسم خراسان رضوی با محوریت معدن فیروزه در این شهرستان پایه گذاری شدبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد  ؛ علی اصغر مونسان معاون رئیس جمهور و رئیس میراث فرهنگی و گردشگری کشور در سفر خود به فیروزه گفت:کشور در شرایط ویژه‌ای به سر می‌برد جنگ اقتصادی امروز از قبل سنگین‌تر است و این موضوع سختی‌ها و دشواری‌هایی را برای مردم به وجود آورده است .
 

رئیس میراث فرهنگی و گردشگری کشور گفت:گردشگری باعث ارز آوری در کشور می‌شود که سال گذشته ۵ میلیون و ۱۰۰ هزار گردشگر وارد کشور شده اند که از رشد ۳۸ درصدی برخوردار است.

مونسان افزود: ۱۹۰۰ پروژه بوم گردی و گردشگری با ۴۳ میلیارد تومان در حال ساخت است که تا پایان دولت ۱۵۰۰ پروژه به اتمام خواهد رسید.

دراین جلسه به دستور معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری کشور اولین ژئوتوریسم خراسان رضوی با محوریت معدن فیروزه در این شهرستان پایه گذاری شد و مبلغ ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار برای احیاء و بهسازی باغ نشاط و ۲۵۰ میلیون تومان اعتبار برای بازسازی و تبدیل خانه استاد کمال الملک به موزه اختصاص یافت.

نوروزیان معاون سیاسی امنیتی استانداری خراسان رضوی دراین مراسم خطاب به مدیران دستگاه‌های اجرایی کار و تلاش شبانه روزی، اتحاد و همت جهادی را راه برون رفت از شرایط اقتصادی کشور عنوان کرد.

مکرمی فر مدیر کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی هم گفت:در شهرستان فیروزه ۶۰۰ کارگاه صنایع دستی با ۱۲۰۰ هنرجو مشغول فعالیت می‌باشند.

انتهای پیام//ج.ر
 

گردشگری باعث ارز آوری در کشور می شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.