معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی گفت:رویداد ملی شتاب دهی در شبکه سازی صنایع دستی و سوغات مشهدبرگزار می‌شود.

شبکه سازی صنایع دستی و سوغات مشهدمحمدمطیع معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی در کفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ؛گفت :متاسفانه سطح خدماتی که در بازار‌های سوغات مشهد به گردشگران ارائه می‌گردد به علت خرده مالکی بودن و مسائل دیگر، بسیار پایین بوده و حقوق ابتدایی گردشگران در این بازار‌ها تامین نمی‌شود.

وی با اشاره به اینکه سوغاتی‌های اصیل و صنایع دستی ایرانی توسط چین و سایر کشور‌ها شبیه سازی شده است گفت: تولید کنندگان سوغات اعم از خوراکی‌ها و صنایع دستی به علت کوچک بودن، توانایی کنترل بازار و ارائه خدمات مناسب را ندارند.

مطیع تصریح کرد: کنترل بازار و ارائه خدمات مستلزم تولید انبوه، استاندارد‌های همگن و تداوم در عرضه است، به همین ترتیب چنین شرکت‌هایی از لحاظ دستیابی به صرفه‌های ناشی از مقیاس در زمینه بازاریابی، خرید تجهیزات، موادخام، اعتبارمالی و همچنین دریافت خدمات مشاوره دچار مشکل می‌شوند.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی با اشاره به تاریخچه شبکه سازی در بازار افزود: شبکه‌های کسب و کار، بهترین مدلی هست که نقشی کلیدی در موفقیت کسب و کار‌های دنیا بخصوص در اقتصاد چین، هند و آمریکا داشته است.

وی تصریح کرد: کارگاه‌های تولیدی کوچک و متوسط وقتی به جای رقابت با یکدیگر، در کنار هم قرار گرفتند، موفق شدند علاوه بر بازار داخلی، بسیاری از بازار‌های خارجی را بدست بیاورند.

مطیع گفت: امروزه برای شکل دهی به شبکه‌های کسب و کار، تکنیک‌ها و تکنولوژی‌های زیادی در دنیا ابداع شده است که در کشور ما کمتر مورد توجه قرار گرفته است.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی با بیان اینکه در عصر شتاب تغییرات، محصولات، تکنولوژی‌ها و راهکار‌ها به سرعت کهنه می‌شوند تاکید کرد:نوآوری باعث برتری رقابتی، کاهش هزینه ها، افزایش فروش و استفاده از فرصت‌ها می‌شود و شرکت‌های چابک‌تر همیشه نوآورتر خواهند بود.

مطیع گفت: دبیرخانه رویداد شتابدهی به شبکه سازی صنایع دستی با همکاری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی اقدام به برگزاری اجلاسی جهت شکل دهی به شبکه‌های کسب و کار در حوزه سوغات کرد.

انتهای پیام//ح. ص.



شبکه‌های کسب و کار، بهترین مدل موفقیت کسب و کاردر دنیا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.