معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی گفت: با فراهم کردن ایجاد زیرساخت‌ها و همچنین تکمیل ظرفیت‌های موجود ۵ هزار مگاواتی، در تابستان ۹۸ قطعی برق نخواهیم داشت.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ؛ همایون حائری معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی در جمع اصحاب رسانه از برنامه خاص وزارت نیرو خبر داد و  افزود: در تابستان امسال با کمبود ۵ هزار مگاواتی برق مواجه بودیم، اما همکاری مردم، استانداران و مسؤولان وزارتخانه سبب شد تا در تابستان امسال ۲ هزار مگاوات در مصرف برق یعنی حدود ۲.۵ میلیون یورو صرفه‌جویی داشته باشیم که این خود یک اقدام مهم در راستای تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی بود.

وی به افزایش ظرفیت نیروگاه‌های برق تا ۵ هزار مگاوات تا پایان سال‌جاری اشاره و بیان کرد: با فراهم کردن ایجاد زیرساخت‌ها و همچنین تکمیل ظرفیت‌های موجود ۵ هزار مگاواتی، در تابستان ۹۸ قطعی برق نخواهیم داشت.

حائری با اشاره به تبادی انرژی با تمامی کشور‌هایی که با جمهوری اسلامی ایران مرز مشترک خاکی دارند، افزود: حدود ۳ هزار و ۲۰۰ مگاوات ظرفیت تولید شرکت منطقه‌ای غرب است که این سه استان (کرمانشاه، کردستان و ایلام) منطقه غرب می‌توانند به عنوان یک محوریت تبادل انرژی عمل کنند.

وی اضافه کرد: با ایجاد نیروگاه‌های جدید که وارد مدار می‌شود علاوه بر اینکه ظریب تامین برق را در منطقه بالا می‌برد، می‌تواند در صادرات نیز فعال بود.

نیروگاه ۹۰۰ مگاواتی دالاهو، نیروگاه زاگرس، نیروگاه بیستون و داریان (واحد سوم) از جمله نیروگاه‌های استان کرمانشاه است که به گفته حائری در بحث تولید سال آینده فعال می‌شوند.

انتهای پیام/ی

 

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی از افزایش تولید برق خبرداد

 

برچسب ها: صادرات ، واردات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.