محققان سیستم گرمایشی و سرمایشی را در یک کمربند قرار دادند که به کمک موتورسواران می‌آیند و در روز گرم و سرد دمای بدن آنها تنظیم می‌کند.

به گزارش خبرنگار حوزه فناوری‌های نوین گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اختراعات مخترعان در سراسر جهان است سبب رشد و پیشرفت جوامع و باز شدن دریچه‌های جدیدی از علم و فناوری می‌شود که در این بسته خبری بنا داریم به معرفی برخی از اختراعات ساخته شده در سراسر جهان بپردازیم.

ساخت دستگاهی که با تحلیل بازدم ویروس آنفلولانزا را شناسایی می‌کند

به تازگی محققان موفق به طراحی و ساخت دستگاهی شده‌اند که از طریق تحلیل بازدم افراد تشخیص می‌دهد که آیا آنها مبتلا به ویروس آنفولانزا هستند یا خیر. برای استفاده از این دستگاه کاربر باید داخل آن نفس بکشد تا سنسورهای دستگاه تشخیص دهند که آیا ویروس آنفولانزا در بازدم افراد وجود دارد یا خیر.

از ساخت کمربند کولر دارتا بطری آب معدنی که در کمتر از چند روز تجزیه می‌شود

کمربندی که برای تنظیم دمای بدن موتورسواران ساخته شده است

محققان سیستم گرمایشی و سرمایشی را در یک کمربند قرار دادند که به کمک موتورسواران می‌آیند و در روز گرم و سرد دمای بدن آنها را تنظیم می‌کند، این کمربند با یک شارژ 4 ساعت کار می‌کند به حسگر بلوتوثی مجهز است که با تشخیص دمای بدن موتورسوار سیستم سرمایشی و یا گرمایشی را به کار می‌اندازد.

از ساخت کمربند کولر دارتا بطری آب معدنی که در کمتر از چند روز تجزیه می‌شود

ساخت بطری آب معدنی به کمک جلبک‌های تجدیدپذیر

گروهی از دانشمندان توانسته‌اند بطری‌های آب معدنی به وسیله جلبک بسازند این بطری‌ها به جای آنکه از مواد پلاستیکی تجدید ناپذیر ساخته شوند به کمک پودر جلبک ساخته شده و می‌تواند پس از آنکه آب داخل بطری تمام شد آن را دوباره به طبیعت بازگرداند و بازیافت کرد.

از ساخت کمربند کولر دارتا بطری آب معدنی که در کمتر از چند روز تجزیه می‌شود

انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار