محققان پارچه‌ای را به کمک نانو فیبر‌ها ابداع کرده‌اند که قابلیت برداشت آب از مناطق گرم و خشک را دارد این پارچه برای کمک به ساکنان مناطق گرم و خشک طراحی شده است.

به گزارش خبرنگار  حوزه فن‌آوری‌ گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛  اختراعات روزمره مخترعان در سراسر جهان است که سبب رشد و پیشرفت جوامع و باز شدن دریچه‌های جدیدی از علم و فناوری می‌شود، در این بسته خبری بنا داریم به معرفی برخی اختراعات ساخته شده توسط مخترعان بپردازیم.

پارچه‌هایی که مردم مناطق گرم و خشک را سیراب می‌کند

گروهی از محققان پارچه‌ای را به کمک نانو فیبر‌ها ابداع کرده‌اند که قابلیت برداشت آب از مناطق گرم و خشک را دارد؛ این پارچه نانو فیبر برای کمک به افراد مناطق گرم و خشک طراحی شده است، پلیمر‌های موجود در این پارچه سبب می‌شوند تا بخار آب روی آن متراکم شود و سپس آب آشامیدنی به بطری‌ها وارد شود این نانو فیبر‌ها می‌توانند روزانه ۱۸۰ لیتر آب تولید کنند.

از پارچه‌هایی که مردم مناطق گرم و خشک را سیراب می‌کنند تا ساخت باتری کاغذی به کمک باکتری‌ها

باتری کاغذی که به کمک باکتری‌ها ساخته می‌شود

مخترعان توانسته‌اند کاغذ‌ی را به کمک باکتری‌ها تولید کنند که می‌تواند تجهیزات الکترونیکی را در مناطق دور افتاده به کار بیاندازد؛ این باتری‌های کاغذی که از جنس فلز ساخته شده‌اند به کمک نوعی خاصی از باکتری‌ها ساخته شده‌اند که می‌توانند توان باتری را تأمین کنند؛ برای به کار انداختن این باتری باید مقداری آب روی آن ریخته شود تا باکتری‌ها فعال شوند و بتوانند کار خود را انجام دهند.

از پارچه‌هایی که مردم مناطق گرم و خشک را سیراب می‌کنند تا ساخت باتری کاغذی به کمک باکتری‌ها

درمان سرطان به کمک تومورهای بدخیم

محققان توانسته‌اند راهکار جدیدی برای مهار تومور‌های سرطانی به دست بیاورند که بر اساس آن از خود تومور‌ها به عنوان ابزاری برای کند شدن بیماری سرطان استفاده می‌کنند؛ در این روش از  تومور‌های سرطانی برای درمان و مهار بیماری‌ها استفاده می‌شود.

از پارچه‌هایی که مردم مناطق گرم و خشک را سیراب می‌کنند تا ساخت باتری کاغذی به کمک باکتری‌ها

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار