به تازگی محققان تکنولوژی جدیدی را گسترش دادند که برمبنای آن می‌توان صدای رفت و آمد هواپیما‌ها را کاهش داد.

به گزارش خبرنگار حوزه فن‌آوری‌ گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛  اختراعات روزمره مخترعان در سراسر جهان است که سبب رشد و پیشرفت جوامع و باز شدن دریچه‌های جدیدی از علم و فناوری می‌شود، در این بسته خبری بنا داریم به معرفی برخی اختراعات ساخته شده توسط مخترعان بپردازیم.

ساخت تکنولوژی جدید برای کاهش آلودگی صوتی هواپیماهای بزرگ

هواپیماها و فضاپیماها صداهای زیادی را از خود  ساطع می‌کنند که همین موضوع سبب افزایش آلودگی صوتی می‌شود، اما به تازگی محققان تکنولوژی جدیدی را گسترش دادند که برمبنای آن می‌توان صدای رفت و آمد هواپیماها را کاهش داد؛ این روش جدید  که در سیستم چرخ و بال هواپیما اضافه می‌شود قادر است تا 70 درصد آلودگی صوتی هواپیما را کاهش دهد.

از اتوبان تمام هوشمند تا رباتی که برای برقرای ارتباط با انسان‌ها به بازار آمده است

بزرگراه هوشمند برای شارژ ماشین‌های برقی طراحی می‌شود

یکی از شرکت‌ها قصد دارد بزرگترین بزرگراه هوشمند را در یکی از شهرهای آمریکا بسازد؛ این بزرگراه با استفاده از فناوری‌های گوناگون ساخته می‌شود و به کمک آن می‌توان حمل و نقل را هوشمند کرد و همچنین به محیط زیست هم کمک بسیاری را رساند.

از جمله ویژگی‌هایی که این بزرگراه دارد می‌توان به پنل‌های خورشیدی ساخته شده  کف بزرگراه ها اشاره کرد که به کمک آن می‌توان الکتریسیته لازم را تأمین کرد و از آن برای شارژ مجدد اتومبیل‌های برقی بهره‌ برد.

از اتوبان تمام هوشمند تا رباتی که برای برقرای ارتباط با انسان‌ها به بازار آمده است

 رباتی که برای ارتباط برقرار کردن با انسان‌ها طراحی شده است

محققان توانستند اولین ربات به شکل کودک را بسازند که می‌تواند به انسان‌ها نزدیک شود و با آنان ارتباط برقرار کند، برای مثال این رباط کاملا حرکات انسان را اجرا می‌کند و اگر فیلم ترسناکی برای او پخش شود، از حالت چهره این ربات می‌توان تشخیص داد که آیا ترسیده است یا خیر و همچنین می‌تواند با انسان‌ها ارتباط برقرار کند.

از اتوبان تمام هوشمند تا رباتی که برای برقرای ارتباط با انسان‌ها به بازار آمده است

انتهای پیام/

برچسب ها: مخترعان ، تکنولوژی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار