از ابتدای دولت یازدهم ۲۶ سد بزرگ به بهره‌برداری رسیده که با این روند حجم مخازن سد‌ها به ۵۲ میلیارد مترمکعب افزایش یافته است.

روابط عمومی/بهره‌برداری از ۲۶ سد بزرگ با شروع دولت یازدهم/ شبکه اصلی آبیاری و زهشکی به ۲۳۲۴ هزار هکتار رسیدبه گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از وزارت نیرو؛  هفته نخست شهریورماه، به مناسبت شهادت دو دولت‌مرد انقلاب اسلامی، شهیدان رجایی و باهنر به عنوان هفته دولت نام گذاری شده است و در طی این هفته مردم با عملکرد و دستاورد‌های دولت در زمینه‌های گوناگون آشنا می‌شوند. به تبع آن این مقطع زمانی فرصت مناسبی است تا دستاورد‌های وزارت نیرو در بخش‌های مختلف همچون مهار و تامین آب نیز برای مردم بیان شود.

در بخش آب با بهره‌برداری و آبگیری هشت سد ملی از ابتدای دولت دوازدهم، ظرفیت مهار و تامین آب کشور به ۳۷ میلیارد مترمکعب افزایش یافته است. همچنین از ابتدای دولت تدبیر و امید، ۲۸ سد بزرگ به بهره‌برداری رسیده که به این ترتیب حجم مخازن سد‌ها به ۵۲ میلیارد مترمکعب افزایش یافته است.


بیشتر بخوانید:وضعیت سه سد فارس بحرانی شد/کار به استفاده از ذخیره آبی رسید


بر این اساس، برای افتتاح و آبگیری ۲۲ سد دیگر با حجم مخزن ۱.۳ میلیارد مترمکعب در سال جاری برنامه‌ریزی شده است.

براساس برنامه‌ریزی انجام شده ۷۰۰ میلیون مترمکعب به ظرفیت آب تنظیمی سد‌های کشور در سال جاری اضافه خواهد شد و تا پایان دولت دوازدهم نیز دو میلیارد و ۸۶۸ میلیون مترمکعب به ظرفیت آب تنظیمی سد‌های کشور اضافه می‌شود.

از طرفی شبکه اصلی آبیاری و زهشکی کشور نیز در ابتدای انقلاب ۵۹۲.۵ هزار هکتار بود که این رقم در ابتدای دولت یازدهم به دو میلیون و ۲۲۵ هزار هکتار و تا ابتدای تیرماه سال جاری به دو میلیون و ۳۲۴ هزار هکتار افزایش پیدا کرده است.

انتهای پیام/

آبگیری ۲۲ سد دیگر با حجم مخزن ۱.۳ میلیارد مترمکعب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار