مدیر روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای فارس از وضعیت بحرانی سد‌های درودزن، سیوند و خسویه خبر داد.

وضعیت بحرانی سه سد فارس به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ محمد رضا ارجمند مدیر روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای فارس با بیان اینکه ۹ سد فارس آب قابل استفاده دارند و آب قابل برداشتی در سد‌های درودزن، سیوند و خسویه باقی نمانده است، گفت: در حال حاضر از ذخیره آبی که برای پایداری این سد‌ها نگه داشته شده استفاده می‌شود.

وی افزود: سد درودزن که قسمتی از آب آشامیدنی کلان شهر شیراز را  تامین می‌کند، ظرفیت ذخیره سازی ۹۹۳ میلیون متر مکعب آب را دارد، اما درحال حاضر آب قابل برداشتی ندارد و از پنج میلیون متر مکعب آبی که برای پایداری سد ذخیره شده استفاده می‌کند.

ارجمند اظهار داشت: سد‌های سیوند و خسویه هم در حال حاضر آب قابل برداشتی ندارند و از ذخیره آب سد که برای پایداری آن لازم است استفاده می‌شود.

وی بیان کرد: ۹ سد فارس ۲ میلیارد و ۹۲۱ میلیون متر مکعب گنجایش ذخیره آب دارند و هم اکنون هزار و ۲۷۴ میلیون متر مکعب در این سد‌ها ذخیره شده است که از این میزان آب ذخیره شده، ۸۰۴ میلیون متر مکعب آب قابل استفاده و مابقی برای پایداری سد‌ها غیر قابل برداشت است.

مدیر روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای فارس درخصوص وضعیت سد‌های استان، افزود: در سد ملاصدرا هشت و شش دهم میلیون متر مکعب، سد سلمان فارسی ۶۵۹ میلیون متر مکعب، سد چشمه عاشق ۳۵ میلیون متر مکعب، سد تنگاب ۳۴ میلیون متر مکعب و سد رودبال ۶۶ و ۹ دهم میلیون متر مکعب و سد ایزد خواست هم یک و هشت دهم میلیون متر مکعب آب قابل استفاده وجود دارد.


انتهای پیام/ر

کاهش حجم آب سد‌های سیوند، درودزن و خسویه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.