سد تنگ سرخ شیراز روی گسل فعال زلزله واقع شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ یوسفی رئیس مرکز زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی منطقه جنوب کشور(مرکز شیراز) با اشاره به اینکه سد تنگ سرخ بر روی گسل فعال زلزله واقع شده است، گفت: برای ساخت هر سدی قبل از شروع، مطالعات اولیه ژئوتکنیکی باید انجام شود.


وی با بیان این‌که در حال حاضر نیز برای این منطقه نقشه‌های یک ۲۵ هزارم تهیه شده و با تکنیک‌های خاصی مطالعات در این حوزه انجام شده، افزود: البته در خصوص سد تنگ سرخ شیراز نیز مطالعات لازم انجام شده و تا حدودی مشخص است که این سد بر روی گسل واقع شده است.


یوسفی بیان کرد: در این راستا با انجام تحقیقات ژئوتکنیک می‌توان پایداری زمین را اعلام تا نسبت به احداث بنا یا سازه روی آن اقدام کرد.


وی با اشاره به اینکه منطقه جنوبی شیراز روی گسل واقع شده، افزود: باید با گسل کنار آمد، مانند ژاپن که همواره شاهد زلزله‌های هفت ریشتری است اما به دلیل استفاده از سازه‌های خاص کمترین تلفات را دارد.


یوسفی از یکسان‌سازی نقشه‌های یکصدهزار روی محیط gis در استان فارس خبر داد و اظهار داشت: در این راستا با بازدیدهای صحرایی نقشه های مذکور در استان تهیه شده است.


رئیس مرکز زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی منطقه جنوب کشور(مرکز شیراز) با بیان اینکه این نقشه‌ها با بازدیدهای میدانی و مشخص شدن مرزها در استان مشخص شده، تصریح کرد: هدف از انجام این کار تلفیق و یکپارچه‌سازی نقشه‌های زمین‌شناسی است.
انتهای پیام/ر

یکسان‌سازی نقشه‌های یک صدهزار روی محیط gis در فارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار