معاون اجتماعی وزیر بهداشت گفت: در چند سال گذشته تاکنون، ۸۰ بیمارستان و مرکز درمانی توسط خیران حوزه سلامت ساخته و یا در حال احداث است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ محمد هادی ایازی معاون اجتماعی وزیر بهداشت در اجلاس معاونان اجتماعی دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی قطب پنج کشور، با بیان اینکه طی چند سال گذشته تا کنون از مجموع کمک‌های خیران ۴۰ بیمارستان ساخته و ۴۰ بیمارستان نیز در دست احداث است، گفت: بیشتر تجهیزات بیمارستانی و مراکز درمانی توسط خیران تامین می‌شود.

وی در پاسخ به سوال خبرنگاری در خصوص دریافت کمک‌های مالی در فضای مجازی، افزود: دریافت پول اگر در قالب خیریه‌های سلامت باشد مورد تایید است، اما اگر در فضای مجازی فیلمی پخش شود مورد تایید نیست.

ایازی تاکید کرد: مردم توجه داشته باشند برای کمک به بیماران، به خیریه‌های دارای مجوز مراجعه کنند.

معاون وزیر بهداشت در ادامه، مجموعه کمک‌های خیران در سال ۹۵ را رقمی حدود هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: این رقم در سال گذشته هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان بوده است.

ایازی با اشاره به انعقاد تفاهم نامه میان وزارت امور خارجه و وزارت بهداشت هم، اظهار کرد: استفاده از ظرفیت خیران ایرانی خارج از کشور در اولویت‌های وزارتخانه قرار دارد که در این راستا به زودی توافق نامه میان ۲ وزیر منعقد می‌شود.

ایازی تصریح کرد: در حوزه کشور‌های حاشیه خلیج فارس نیز شاهد حضور ایرانی‌های فراوان هستیم که تاکنون نیز کمک‌های فراوانی به خصوص در استان فارس داشته اند.

وی یادآور شد: از این ظرفیت‌های بزرگ نیز تاکنون در شهر‌های شیراز، تبریز و تهران استفاده شده است.

همایش روسا و معاونان دانشگاه‌های کلان منطقه ۵ جنوب کشور با حضور مسئولان دانشگاه‌های شیراز، فسا، جهرم، هرمزگان، بوشهر و دانشکده‌های پرستاری استان فارس هم اینک در شیراز در حال برگزاری است.

منبع: مهر
انتهای پیام/ر

صحبت های معاون وزیر بهداشت در شیراز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار