معاون وزیر بهداشت از برگزاری کنگره بین المللی صلح و سلامت در آبان ماه سال آینده در شیراز خبر داد.

شیراز میزبان کنگره بین المللی صلح و سلامتبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ دکتر رضا ملک زاده معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: کنگره بین المللی سلامت و صلح با توجه به اهمیت جنگ و هر نوع خشونت که به ویژه در منطقه ما نوع تروریسم آن بسیار پررنگ است و همچنین رابطه‌ای که با سلامت دارد، به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی شیراز برگزار می‌شود.

وی افزود: بر اساس گزارش سازمان ملل و سازمان بهداشت جهانی، در مدت پنج سال بین سال‌های ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۲ میلادی در هر سال ۵۰۰ هزار نفر در اثر جنگ و نا آرامی‌هایی که در مناطق مختلف دنیا بوده است، جان خود را از دست داده اند، همچنین پنج برابر این عدد، افراد زخمی و دچار ناتوانی و معلولیت شدند.

ملک زاده ادامه داد: بودجه‌ای نزدیک به ۲ هزار میلیارد دلار از سرمایه‌های جهان که می‌توانست صرف رفاه، آرامش و سلامت مردم شود برای جنگ صرف شده است.

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت بیان کرد: یکی از رسالت‌هایی که جامعه پزشکی برای خود در نظر گرفته است و مورد تاکید سازمان بهداشت جهانی، یونسکو و سازمان ملل است، این است که همانگونه که برای پیشگیری و درمان بیماری‌ها تلاش می‌کنیم، برای صلح تلاش کنیم، اگر صلح داشته باشیم و تلاش کنیم دوستی و محبت را در سطح جامعه، شهر، کشور، منطقه و جهان تقویت کنیم یکی از بهترین راه‌های پیشگیری از بیماری، ناتوانی و مرگ است.

نخستین کنگره بین المللی "صلح و سلامت"، بیست و سوم تا بیست و پنجم آبان ۹۷ با حضور و همکاری نزدیک سازمان‌های بین المللی و همه صلح دوستان و پزشکانی که در دنیا برای صلح و دوستی حرکت تلاش کرده اند، در شیراز برگزار می‌شود.
انتهای پیام/ر

برگزاری همایش بین المللی سلامت برای صلح در شیراز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار