جانشین فرمانده کل ارتش گفت: جنگنده کوثر با مشابه‌های خارجی خود قابل قیاس نیست و به مراتب به روز شده و توانمندتر از آنهاست.

جنگنده کوثر به مراتب توانمندتر از نمونه خارجی آن استبه گزارش خبرنگار حوزه دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ امیرمحمد حسین دادرس جانشین فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی در حاشیه مراسم آغاز سال تحصیلی دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش که  صبح امروز سه شنبه 6 شهریورماه برگزار شد،  در جمع خبرنگاران گفت: امروز ما جت‌های جنگی را از صفر تا صد تماما خودمان می‌سازیم و حتی به اندازه ذره‌ای کم هم نیازمند خارج نیستیم.

وی افزود: جنگنده کوثر با مشابه‌های خارجی خود قابل قیاس نیست و به مراتب به روز شده و توانمندتر از آنهاست؛ همچنین این وسیله مبنایی خواهد بود که تمام پرنده‌های ما که به نوعی نیازمند خارج بودند به نوعی مستقل شوند.

جانشین فرمانده کل ارتش تصریح کرد: در زمینه موتور و اویونیک، همکاری خوبی بین ارتش و وزارت دفاع شکل گرفت و این جنگنده هم اکنون در حال تولید انبوه است. 

دادرس ادامه داد: رصد تهدیدات خارجی، نظام را به جایی رساند که تجهیزاتی بسازد که پاسخگوی تهدیدات باشد.

وی با بیان اینکه هیچ‌گونه کمبودی در ارتش برای مقابله با تهدیدات وجود ندارد، افزود: ما امروز توان تولید تجهیزات متناسب با تهدیدات منطقه‌ای را داریم.

دادرس در پایان با بیان اینکه قطعا کشور‌های دوست جمهوری اسلامی ایران از تولید تجهیزات نظامی ما که قدرت تامین امنیت منطقه را بالا می‌برد خوشحال می‌شوند، خاطرنشان کرد: هیچ‌کدام از تجهیزات نظامی که ما تولید می‌کنیم در جهت جنگ‌افروزی نیست بلکه در راستای صلح و دوستی در منطقه است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار