رئیس صندوق رفاه دانشجویان کشور گفت:منابع پرداخت تسهیلات مان دو برابر شده است و پوشش وام‌های دانشجویی دو برابر خواهد شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم ، و به نقل از روابط عمومی دانشگاه قم،  یزدان مهر مشاور وزیر و رییس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم تحقیقات و فناوری و همچنین اسماعیلی مدیر کل نظارت بر طرح‌های عمرانی وزارت علوم تحقیقات و فناوری از پروژه‌های عمرانی و رفاهی دانشگاه قم بازدید کردند.

در این برنامه که مسئولان دانشگاه نیز حضور داشتتد از طرح ارتقاء دو رتبه‌ای خوابگاه‌های معصومیه، شهیدان گل آور و میرباقری، طرح صنعتی سازی آشپزخانه مرکزی دانشگاه، خانه تندرستی، ساختمان در حال ساخت مجتمع امام خامنه ای، استخر دانشگاه و محوطه سازی حیاط مرکزی دانشگاه بازدید به عمل آمد.

پس از این بازدید جلسه‌ای در دفتر ریاست دانشگاه تشکیل و اهم موضوعات مورد نیاز دانشگاه مورد بررسی و تصویب قرار گرفت.

یزدان مهر در انتهای این جلسه بیان داشت: با توجه به شعار کیفیت سازی در آموزش عالی، دانشگاه قم از دانشگاه‌هایی بوده است که در همه ابعاد روند کاملا رو به رشدی دارد که با راهبری ریاست محترم این دانشگاه و همکارانشان شاهد یک الگوسازی در منطقه هستیم که جای تبریک و تشکر دارد.

وی در ادامه بیان کرد: در کنار حوزه توسعه و نقشه جامع این دانشگاه ما نیز سعی کرده ایم تا در حوزه رفاهی، کمکی در راستای ارتقا خدمات رسانی، توام با کرامت انسانی، به دانشجویان عزیز را داشته باشیم.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم افزود: در بحث ساخت خوابگاه خوشبختانه با توجه به برنامه‌ای که داشتیم حدود ۵۰۰ میلیارد تسهیلات قرض الحسنه در اختیار دانشگاه‌ها قرار می‌گیرد که امروز مقرر شد که یک خوابگاه دانشجویی از طریق همین وام‌ها در این دانشگاه ایجاد گردد.

وی پیرامون ارتقای سطح خوابگاه‌های دانشجویی این دانشگاه نیز بیان داشت: بحث دیگر ارتقای سرا‌های دانشجویی این دانشگاه است که ۳ خوابگاه در دانشگاه قم ارتقا پیدا خواهند کرد.

هم اکنون نیز ضمن بازدید از روند کار، مقرر گردید که ۵۰درصد هزینه ارتقاء را از دانشگاه و ۵۰ درصد دیگر از صندوق رفاه تامین اعتبار شود.

مشاور وزیر علوم پیرامون افزایش خدمات رسانی به دانشجویان خواهر این دانشگاه تصریح کرد: کار دیگری که امروز به دنبال آن بودیم ایجاد جاده تندرستی برای قسمت خواهران است که با همکاری دانشگاه به دنبال آن خواهیم بود که این جاده را در مجتمع خوابگاهی خواهران دانشگاه ایجاد نماییم تا خواهران بتوانند در فضایی امن، سالم و با نشاط تحصیل نمایند.

وی در ادامه به بحث توسعه سلف سرویس این دانشگاه پرداخت و گفت:  خوشبختانه همتی جهادی در دانشگاه ایجاد شده و توسعه مناسبی را شاهد بودیم و متعهد شدیم ۵۰ درصد از هزینه توسعه سلف سرویس از صندوق تامین گردد تا دانشجویان بتوانند در مهرماه با بهبود شرایط سلف سرویس مواجه شده و شاهد کمک به ارتقا و تنوع غذای دانشجویی باشیم.

 یزدان مهر پیرامون خبر خوب برای سایر دانشجویان دانشگاه‌های کشور بیان کرد: امسال حدود ۳۰۰ عدد از سرا‌های دانشجویی را تجهیز و تعمیر کردیم که ۳نمونه آن در دانشگاه قم بوده است و مهرماه دانشجویان بهبود فضای دانشجویی را مشاهده خواهند کرد. خوشبختانه منابع پرداخت تسهیلات مان دو برابر شده است و پوشش وام‌های دانشجویی دو برابر خواهد شد.

وی در پایان به پرداخت تسهیلات به دانشجویان دانشگاه‌های غیر دولتی نمود و بیان کرد: پیرامون دانشگاه آزاد، پیام نور و غیر انتفاعی علمی کاربردی خوشبختانه قراردادی با بانک قرض الحسنه مهر ایران بسته ایم که ۳۲۰۰میلیارد ریال با صندوق رفاه دانشجویان هم افزایی می‌کنیم و در قالب وام شهریه به دانشجویان این سه نوع دانشگاه اختصاص خواهیم داد.

همچنین در این برنامه فاز اول محوطه سازی حیاط مرکزی دانشگاه با محوریت یادمان شهید گمنام نیز بطور رسمی افتتاح شد.

گفتنی است فاز اول طرح محوطه سازی به تدریج در طول یکسال اخیر تکمیل گردیده است.

 

انتهای پیام/ی

 

رئیس صندوق رفاه دانشجویان کشور در قم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار