شینزو آبه امروز اعلام کرد در انتخابات درونی حزب لیبرال دموکرات ژاپن که برای تعیین ریاست این حزب برگزار خواهد شد، نامزد شده است.

نخست‌وزیر ژاپن بار دیگر برای ریاست حزب حاکم این کشور نامزد شدبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از خبرگزاری شین‌هوآ، شینزو آبه، نخست وزیر ژاپن، برای ریاست حزب سیاسی خود نامزد شد. نخست وزیر ژاپن روز یکشنبه اعلام کرد در انتخابات درونی حزب لیبرال دموکرات ژاپن که ماه آینده برای تعیین ریاست این حزب تعیین خواهد شد، نامزد شده است.

نخست وزیر ژاپن که در کنفرانسی مطبوعاتی در تارومیزو واقع در منطقه کاگوشیما در جنوب غربی ژاپن، سخن می گفت، تصریح کرد: «من مصمم هستم که اداره ژاپن را برای سه سال دیگر به عنوان رئیس حزب لیبرال دموکرات و نخست وزیر ژاپن بر عهده داشته باشم».

انتخابات درونی حزب لیبرال دموکرات برای تعیین ریاست این حزب بیستم سپتامبر آینده برگزار خواهد شد و احتمالا شینزو آبه و شیگرو ایشیبا، وزیر دفاع پیشین ژاپن، با یکدیگر رقابت خواهند کرد.

انتخابات درونی حزب حاکم ژاپن نه تنها تکلیف ریاست این حزب را تعیین می کند، بلکه نخست وزیر آتی ژاپن را نیز مشخص خواهد کرد. اگر شینزو آبه شصت و سه ساله در انتخابات درونی حزب لیبرال دموکرات پیروز شود، سومین دوره نخست وزیری خود را آغاز خواهد کرد و به این ترتیب نخست وزیری خواهد بود که بیشترین دوره زمامداری را در ژاپن پس از جنگ جهانی دوم تجربه خواهد کرد.

شینزو آبه در حال حاضر با برخورداری از حمایت پنج جریان از هفت جریان داخلی حزب لیبرال دموکرات موقعیت خوبی برای پیروزی در انتخابات درونی این حزب و تمدید دوره نخست وزیری خود دارد.

در انتخابات درون حزب لیبرال دموکرات در سال دو هزار و پانزده شینزو آبه با هیچ مخالفتی روبرو نشد و برای دومین دوره سه ساله پیاپی به ریاست این حزب انتخاب شد.

ائتلاف محافظه کاران ژاپن تحت رهبری حزب لیبرال دموکرات وابسته به شینزو آبه اکثریت دو سوم کرسی‌های پارلمان ژاپن را حفظ کرده است و دو سوم کرسی‌های سنا را نیز در اختیار دارد. ترکیب فعلی پارلمان ژاپن به شینزو آبه برای اجرای طرح‌ها و سیاست‌هایش موقعیت مناسبی داده است.

وزیر دفاع پیشین ژاپن که شصت و یک سال دارد دهم اوت رسما نامزدی خود را برای ریاست حزب لیبرال دموکرات اعلام کرد. وی در آن زمان تاکید کرد اگر شینزو آبه برای رسیدن مجدد به ریاست حزب لیبرال دموکرات رقیبی نداشته باشد، نظام دموکراتیک ژاپن به خطر خواهد افتاد. ایشیبا که نماینده پارلمان ژاپن است، در گذشته از شینزو آبه و برخی سیاستهایش انتقاد کرده است.

تبلیغات رسمی برای انتخابات ریاست حزب لیبرال دموکرات هفتم سپتامبر آغاز خواهد شد.

انتهای پیام/

نامزدی شینزو آبه برای ریاست حزب حاکم ژاپن

برچسب ها: آسیا ، انتخابات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار