شینزو آبه، نخست‌وزیر ژاپن، و آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل، در نشستی در توکیو پذیرفتند تا هنگام خلع سلاح هسته‌ای شبه‌جزیره‌ کره، تحریم‌های سازمان ملل علیه پیونگ‌یانگ ادامه یابد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی ژاپنی «ان اچ کی»، شینزو آبه، نخست وزیر ژاپن، و آنتونیو گوترش، دبیر کل سازمان ملل متحد، در نشست خود در توکیو پذیرفتند تا هنگام خلع سلاح هسته‌ای شبه جزیره کره، تحریم‌های سازمان ملل علیه پیونگ یانگ ادامه یابد.

گوترش صبح روز چهارشنبه در توکیو با آبه ملاقات کرد. قرار است دبیر کل سازمان ملل متحد روز پنجشنبه در مراسمی به مناسبت هفتاد و سومین سالگرد بمباران هسته‌ای ناگاساکی شرکت کند.

آبه در گفتگو با گوترش، از او به دلیل شرکت در این مراسم قدردانی کرد. این نخستین باری است که یک دبیر کل سازمان ملل در مراسم یادبود ناگاساکی شرکت می‌کند.

گوترش همچنین گفت مقاومت مردم ژاپن پس از تجربه 2 حمله هسته‌ای و نیز پیام صلح آن‌ها بسیار قابل توجه است.

آبه و گوترش درباره مسئله کره شمالی نیز با یکدیگر صبحت کردند. دو طرف اتفاق نظر خود درباره تداوم تحریم‌های اقتصادی سازمان ملل متحد علیه کره شمالی را اعلام کردند.

آبه همچنین در این دیدار، از پیشنهاد دبیرکل سازمان ملل متحد برای تغییرات ساختاری در این نهاد بین‌المللی حمایت کرد. او گفت ژاپن در این اصلاحات، از جمله اصلاحات شورای امنیت، سازمان ملل متحد را حمایت خواهد کرد.

انتهای پیام/

برچسب ها: آسیا ، سازمان ملل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار