برترین‌های بخش پژوهش بیست و یکمین جشنواره تولیدات مراکز استان‌های سازمان صدا و سیما در چهارمحال و بختیاری معرفی و تجلیل شدند.

تجلیل از برترین‌های کمیسیون پژوهش سازمان صداوسیمابه گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ امروز یکشنبه ۴ شهریور ۹۷ همزمان با دومین روز از بیست و یکمین جشنواره تولیدات مراکز استان‌های سازمان صدا و سیما در چهارمحال و بختیاری، برترین‌های بخش پژوهش این جشنواره معرفی و تجلیل شدند.

در بخش فرهنگی، ابوالفضل شرفی با اثر «بررسی راهکار‌های ترویج عفاف و حجاب توسط رسانه استانی از نظر صاحب‎نظران دینی و تربیتی» از خراسان رضوی، عبدالله رئیسی با اثر «شناسایی و ارائه راهکار‌های ارتقای هویت فرهنگی و اجتماعی جوانان شهر بوشهر با تأکید بر نقش صدا و سیما» از بوشهر و سید حسن آذری با اثر «تحلیل محتوای کیفی برنامه رادیویی سوز لر صحبت لر» از اردبیل به مقام‌های اول تا سوم رسیدند.

در بخش اجتماعی نیز کبری اکبری با اثر «بررسی میزان احساس منزلت اجتماعی و عوامل آن در بین جانبازان شهر قزوین به منظور بازآفرینی در شبکه استانی» از قزوین و مهتدی ناظمی با اثر «راهکار‌های رسانه‌ای اجرای سیاست‌های کلی جمعیت در استان» از خراسان رضوی نفرات اول و دوم و احمد کارگر با اثر «علل و عوامل کاهش طلاق عاطفی در خانواده‌ها با تأکید بر نقش رسانه استانی» از استان مرکزی و عاطفه ارکان با اثر «علل و عوامل شکل گیری طلاق عاطفی در شهر قم با تأکید بر نقش رسانه استانی» از قم، مشترکاً سوم و مریم رزاقی با اثر «بررسی استفاده از استعداد‌های جوان در ساختار سلسه مراتبی مدیریت استان» از مازندران شایسته تقدیر شدند.

در بخش اقتصادی هم زهرا خورشیدی هیکویی با پژوهش «شناخت وضعیت زنان کارآفرین استان، موانع و محدودیت‌های مؤثر بر عملکرد آنان» از مازندران، معصومه دارابی با پژوهش «معرفی مشاغل، شرایط و چگونگی کارآفرینی با نگاه به فرصت‌های شغلی موجود در استان» از ایلام و عرفان ناصری با پژوهش «مطالعه تبلیغات پخش شده از صدا و سیما از لحاظ رعایت مؤلفه‌های اقتصاد مقاومتی» از کردستان، عناوین اول تا سوم را به خود اختصاص دادند.

همچنین در بخش رسانه و ارتباطات، جمشید دژم خوی با اثر «مطالعه راهکار‌های افزایش مخاطبان شبکه استانی سیما» از آذربایجان شرقی، مصطفی محمدصادقی دهقی با اثر «نقش برنامه‌های شبکه‌های ماهواره‌ای بر سبک زندگی شهروندان» از اصفهان و لیلا بیاتی با اثر «آینده پژوهی حضور شبکه‌های استانی صدا و سیما در فضای مجازی» از چهارمحال و بختیاری، رتبه‌های برتر را به دست آوردند.

در بخش سیاسی نیز هیچ اثری حائز رتبه‌های اول و دوم نشد و عثمان میرانی با اثر «شهیدان واحدی، نقش و جایگاه آنان در مبارزات جمعیت فداییان اسلام» از کرمانشاه به مقام سوم رسید.

در بخش پژوهش‌های منجر به تولید هم پروین گنجی با اثر «عوامل مؤثر بر شکاف نسلی در شهر خرم آباد» از لرستان، رتبه اول بخش رادیویی را کسب کرد و فاطمه آذری با اثر «معرفی باغ‌های تاریخی استان خراسان جنوبی با تأکید بر باغ گلشن طبس» از خراسان جنوبی رتبه اول بخش خبر، گلنار حیدرپور با اثر «آسیاب‌های آبی استان سمنان و کارکرد‌های آن» از سمنان، احمد شادی عیسی‎لو با اثر «مستند بایداق» و فاطمه عامریان با اثر «اولویت‌ها و موضوعات برنامه مخاطبان نوجوان در شبکه استانی» از مازندران، مقام‌های اول تا سوم بخش تلویزیون را از آن خود کردند.

در بخش مقالات نیز سید محمد موسوی ندوشن و سید علیرضا افشانی از یزد، محمود یعقوبی دوست از خوزستان و اقبال خالدیان و سید مهدی مهدی زاده و مهراوه فردوسی از کردستان عناوین برتر را به دست آوردند.

گفتنی است: از مجموع ۲۳۰ اثر ارسالی در بخش پژوهش، ۱۶۵ اثر نمره بالای ۶۰ را کسب کردند.

بیست و یکمین جشنواره تولیدات مراکز استانی صدا و سیما با شعار «شبکه‌های استانی، چهل سال پایداری، پیشرفت و افتخار» از روز گذشته شنبه ۳ شهریور ۹۷ به میزبانی استان چهارمحال و بختیاری در منطقه گردشگری تالاب چغاخور بروجن آغاز شد و تا فردا دوشنبه ۵ شهریور و به مدت سه روز ادامه دارد.

در مجموع ۱۰ هزار و ۲۶ اثر رسانه‌ای در حوزه‌های خبر، سیما، رادیو، موسیقی، پژوهش و فضای مجازی، به دبیرخانه این جشنواره ارسال و توسط ۱۲۸ داور ارزیابی گردید.

انتهای پیام/خ

بیست و یکمین جشنواره تولیدات صدا و سیمای مراکز استان‌ها

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار