فرماندهی انتظامی شهرستان ابهر از شناسایی شخصی که با دسترسی غیرمجاز به اکانت تلگرامی شخص دیگری اقدام به اخاذی مبلغ 500 میلیون ریال پول نقد نموده بود خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان؛سرهنگ مرسلی فرمانده انتظامی شهرستان ابهر گفت: در پی شکایت  یکی از شهروندان شهرستان ابهر مبنی بر هتک حیثیت و انتشار تصاویر شخصی و خصوصی وی در فضای مجازی مراتب در دستور کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت .

سرهنگ مرسلی ادامه داد: برابر اظهارات شاکیه، شخصی یا اشخاص ناشناسی با هک اکانت تلگرامی وی به تمام عکس‌های شخصی نامبرده دسترسی پیدا کرده است و با تهدید به پخش عکس‌های شخصی وی، درخواست مبلغ ۵۰۰ میلیون ریال پول نقد و برقرار رابطه نامشروع نموده است.

وی ادامه داد: با اقدامات فنی و شیوه و شگرد‌های خاص پلیسی متهم به هویت معلوم در یکی از استان‌های همجوار شناسایی گردید و باهماهنگی قضایی متهم در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر و ادله‌های جرم شامل، پنج دستگاه گوشی تلفن همراه و تعداد ۲۲ عدد سیم کارت کشف و به پلیس فتا شهرستان ابهر دلالت گردید.

سرهنگ مرسلی خاطر نشان کرد: در بازجویی‌های اولیه متهم سعی می‌کرد با اظهارات ضد و نقیض، خود را بی‌گناه جلوه داده و مسیر تحقیقات مأموران را به انحراف بکشاند، ولی در مواجهه با مستندات و مدارک جمع‌آوری شده از سوی کارشناسان به بزه ارتکابی معترف شدند.

فرماندهی انتظامی شهرستان ابهر گفت: متهم در اظهارات خود بیان داشت یک ماه پیش یک عدد سیمکارت از شخصی خریداری نموده و با راه اندازی تلگرام خط مذکور متوجه شده اکانت قبلاً توسط شخص دیگری فعال بوده لذا با سوء استفاده از تصاویر پروفایل این شخص و تهدید به انتشار عکس‌های شخصی وی در فضای مجازی درخواست مبلغ پنجاه میلیون تومان وجه نقد و برقراری رابطه دوستی با شاکیه نموده که با هوشیاری پلیس دستگیر شد.

این مسئول انتظامی ضمن توصیه به شهروندان درخصوص نحوه استفاده از شبکه‌های اجتماعی هشدار داد: فضای مجازی محل مناسبی برای نگهداری تصاویر شخصی و خصوصی افراد نیست و امکان سوء استفاده افراد فرصت طلب از این تصاویر وجود دارد.

سرهنگ مرسلی در ادامه گفت: پلیس فتا با افرادی که اقدام به رفتار‌های مجرمانه در فضای مجازی و سوء استفاده از اطلاعات و تصاویر شخصی افراد کنند به شدت برابر قانون برخورد نموده و تحویل دستگاه عدالت خواهند شد.

فرماندهی انتظامی شهرستان ابهر با بیان اینکه حفظ حریم خصوصی کاربران در گام اول بر عهده خودشان است، گفت: کاربران عزیز باید توصیه‌های پلیس فتا را جدی گرفته و به آن عمل نمایند چرا که این کار باعث می‌گردد در دام مجرمان سایبری گرفتار نشوند.
انتهای پیام/ن
 

دستگیری مجرم سایبری در زنجان

 
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۲ ۰۴ شهريور ۱۳۹۷
ما ک چیزی از تلگرام. نفهمیدیم.